مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: عمده ترین دلیل سفر به این استان با هدف استفاده از آب های گرم معدنی در شهرستان سرعین است.
کد خبر: ۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶ 23 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حاجی زاده در جلسه بررسی زیر ساخت راه در گردشگری اردبیل تصریح کرد: شکل جغرافیایی استان اردبیل در طول ۴۰۰ کیلومتر و در پهنا ۷۰ کیلومتر است.

وی با اذعان به اینکه ورود و خروج مسافر به این استان از محور عرض یا پهنا است، اضافه کرد: به صورت تصادفی مرکز استان و شهرستان سرعین نیز در این محور واقع شده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان معتقد است این محدودیت سفر موجب شده عمده دلیل سفر به اردبیل با هدف استفاده از آب های گرم معدنی باشد.

حاجی زاده تاکید دارد که این مهم یک آسیب بوده و علاوه بر این در ماندگاری مسافر نیز تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه از چهار راه دریایی، ریلی، هوایی و زمینی فقط دو مورد هوایی و زمینی در اردبیل دایر است، اضافه کرد: در راه هوایی پرواز ها محدود به زمان است و در راه زمینی نیازمند توسعه محورهای ارتباطی استان هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی به ضرورت توزیع مکانی گردشگری در استان تاکید و اضافه کرد: در صورتی که با بهره گیری از محورهای ارتباطی مناسب بتوان توزیع شمال – جنوب را فعال کرد امکانات سایر شهرستان ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حاجی زاده تصریح کرد: در طرح جامع گردشگری به توزیع مکانی و زمانی گردشگری توجه شده و به عنوان مثال علاوه بر توسعه محورهای ارتباطی گردشگری چهار فصل نیز مورد توجه است.

وی تاکید دارد که برای دست یابی به این مهم گردشگری را نه به صورت هسته ای بلکه باید به صورت شبکه ای دید.

این مسئول با اذعان به مشارکت ۳۲ دستگاه اجرایی در کارگروه گردشگری، اضافه کرد: توسعه گردشگری در اردبیل نیازمند پنجره واحد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار