به گزارش تابناک ایلام
کیوسک استانی تابناک ایلام به مهمترین عناوین خبرگزاریها و سایتهای خبری استان ایلام می پردازد،درادامه روایت تابناک ایلام راازمهمترین سرخط خبری سایتهای خبری استان ایلام مرور می کنید
کد خبر: ۷۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 09 August 2015
کیوسک استانی تابناک ایلام به مهمترین عناوین خبرگزاریها و سایتهای خبری استان ایلام می پردازد،درادامه روایت تابناک ایلام راازمهمترین سرخط خبری سایتهای خبری استان ایلام مرور می کنید
ایسنا
خبرگزاری ایسنا درتیتر"قیمت تمام‌شده تولید در استان ایلام بالاتر از سطح کشوری است" به راههای تسهیل سرمایه گذاری دراستان ایلام پرداخته است:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، مهندس «محمدرضا مروارید» در نشست ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری استان که با حضور عضو هیئت‌مدیره و معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور برگزار شد، اظهار کرد: کلیه اعضاء ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری در استان موظف‌اند در جهت رفع مشکلات صنایع کوچک همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک و سرمایه‌گذاری در آن‌ها در رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال سهم بسزایی دارد، با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و نیروی انسانی متخصص ابراز امیدواری کرد: با استفاده بهینه از این ظرفیت موجبات افزایش رفاه اجتماعی در جامعه و رفع بیکاری در استان و منطقه فراهم شود.

مروارید با ابراز امیدواری از نگاه مثبت اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی در استان و با توجه به کمبود منابع مالی از محل اعتبار عمرانی به شرکت شهرک‌های صنعتی خواستار اختصاص 3 درصد ارزش‌افزوده شهرداری‌ها به صنایع کوچکی و تبدیلی شد.

وی با بیان اینکه توجه به کارآفرینی، تولید و سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه است، تصریح کرد: رفع بیکاری و دغدغه تولیدکنندگان و صنعتگران و تسهیل فرآیند تولید موردتوجه دولت بوده و در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام‌شده است.

مروارید با بیان اینکه مدیران در جهت رفع موانع تولید همکاری لازم را داشته باشند ابراز کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با ارائه راهکارهای مناسب می‌تواند هم باعث اشتغال و هم درآمد مستمر برای سرمایه‌گذاران باشد.

وی با تأکید بر توجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به توسعه صنایع کوچک در استان تصریح کرد: توسعه صنایع کوچک می‌تواند با تسهیلاتی که در اختیار سرمایه‌گذاران (شامل واگذاری زمین، آب، برق و دیگر زیرساخت‌ها) قرار می‌دهد زمینه اشتغال را در استان به وجود آورد.

دکتر «حشمت‌اله عسکری» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: قیمت تمام‌شده تولید در استان ایلام بالاتر از سطح کشوری است که عواملی چون موقعیت جغرافیایی استان، مدیریت بنگاه‌ها و فضای کسب‌وکار بر این قیمت تمام‌شده تأثیرگذار هستند.

وی افزود: البته با توجه به وجود بازار و مرز عراق دیگر مسئله موقعیت جغرافیایی توجیهی ندارد و این بن‌بست برای استان به یک فرصت تبدیل شده است، فضای کسب‌وکار نیز با توجه به توافق هسته‌ای که صورت گرفته وضعیت استان را بهبود می‌بخشد.

عسگری گفت: واگذاری اراضی یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه بسیاری از سرمایه‌گذاران در استان است و اگر هزینه واگذاری این اراضی از منابع عمومی دولت به قیمت پائین‌تر تأمین شود سرمایه‌گذاران بیشتری در استان جذب سرمایه‌گذاری می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری ایلام تصریح کرد: همکاری بانک‌ها جهت در اختیار گذاشتن منابع بانکی خود به واحدها و صنایع کوچک و تسهیل در پرداخت‌های منابع فنی و اعتباری کمک شایانی به صنایع کوچک استان است.

وی در پایان جلسه به بررسی حل مشکل چند طرح شامل طرح کوثر، طرح پولاد آسمان، طرح GTO، هتل مهران و هتل ایلام پرداختند و عنوان کرد: سرمایه‌گذاران روسی آمادگی خود را جهت سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده و جهت مذاکره به استان سفر خواهند کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه مشکلات صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایلام ازجمله مشکل نصب سیستم پایش، مدیریت پسماندها در شهرک صنعتی و صنایعی که غیرفعال بوده و فقط آلایندگی در محیط‌زیست ایجاد می‌کنند را با مقیمی مطرح و درخواست رفع آن‌ها را داشت.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست با حضور دکتر «فرشاد مقیمی» معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور از دکتر «علی نوری» عامل توسعه خوشه صنعتی فرش دستبافت و گلیم نقش برجسته ایلام، به‌عنوان عامل توسعه برتر خوشه‌های کسب‌وکار کشور در سال 94 از بین بالغ‌بر 150 خوشه تقدیر شد.

ایرنا

خبرگزاری ایرنا دراستان ایلام باتیتر "رویاهایی که درفنجان قهره می خشکد"به موضوع رمالی پرداخته است درادامه این گزارش را می خوانید:

به گزارش ایرنا، دوستم می گفت یک ماهی هست که در نوبت قرار دارد و با خواهش و تمنا از او خواسته که پیشش برود؛ چون در موقعیت ازدواج قرار گرفته و از بس به حرف های این رمال اعتقاد دارد باید نظر او را هم بداند.
نوبتی که فالگیر داده ساعت دو و نیم بعد از ظهر است؛ هوا از همیشه گرمتر و من هم رفتن به خانه این رمال معروف شهر را سوژه مثبتی برای تهیه گزارشم دیدم و همراه دوستم راهی شدم.
شهر در بعد از ظهر یکی از روزهای داغ مرداد ساکت و خاموش است و شلاق آفتاب همه را راهی خانه کرده، کوچه های قدیمی و باریک محله انقلاب شهر ایلام را پشت سر گذاشتیم تا به انتهای یکی از کوچه ها به خانه ای که درب آهنی کوچکی داشت رسیدیم، نمای در قدیمی کمی ترس و دلهره را در وجودم زنده کرد، دوستم دستگیره آهنی را بلند کرد و چند مرتبه آن را به در کوبید.
کوچه ساکت و خاموش بود و تنها یک رهگذر که به خانه می رفت در حالیکه کلید را در قفل در می چرخاند ما را از دور با نگاه خاصی برانداز کرد، در ذهنم فکر او را مرور کردم، با صدای سنگین زنی که می خواست بفهد چه کسی پشت در است به خود آمدم.
در که نیمه باز شد دوستم خودش را معرفی کرد و سرانجام جواز حضور در خانه رمال را گرفتیم.
زن هیکل درشت با قیافه ای به نسبت خشن با پیراهن بلند و شالی مشکی مقابل مان ظاهر شد چیزی که در نخستین نگاه مرا جلب توجه کرد طلاهای فراوانی بود که دو دست و گردن او را پوشانده بود و من مدام او را برانداز می کردم.
با عجله از دوستم پرسید: نوبت داشتید و با پاسخ مثبت وارد خانه شدیم.
چند زن دیگر که زودتر از ما آمده بودند در گوشه اتاق کار رمال منظر بودند آنها را که دیدم خیالم راحت شد و ترس به صورت کلی از وجودم کنده شد.
زن در قسمت بالای اتاق قرار گرفت، دور و برش علاوه بر قوری، کتری، به همراه چند استکان و زیر استکان، قلم و کاغذ با چند کتاب قدیمی چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کرد گاو صندوقی بود که مهره ای آبی قفل آن را پوشانده بود و درآمد این رمال را حفاظت می کرد.
رمال بقول خودش با باز کردن در برای ما تمرکزش را از دست داده بود دوباره شروع کرد به بیان ادامه فال زن میانسالی که با ناراحتی مقابلش نشسته بود.
با گفتن چند ورد که چیزی از آنها نفهمیدم دوباره کف دست زن را باز کرد و گفت: درست است که پسرت به سربازی می رود ولی اسب سپیدی را پشت سرش می بینم که در حال پرواز است.
زن میانسال این را که شنید با عجله پرسید: یعنی آینده درخشانی داره درسته؟ یعنی عاقبت بخیر میشه؟ و زن رمال با کمی مکث که انگار داشت بیشتر روی دستش تمرکز برای ردیف کردن حرف های بیهوده می گرفت، پاسخ داد؟ سربازی اش جای دوری میره ولی دوباره اینجا بر می گرده و زن می گیره، دو تا بچه هم تو فالشه که به احتمال زیاد اولیش پسره.
همین که اسم بچه از زبان زن رمال بیرون میاد زن میانسال با عجله دستش را به کیف برد و یه چک پول 50 هزار تومنی مقابلش قرار داد و با خوشحالی پرسید؟ قسمتش دور یا نزدیک؟ زن رمال هم که انگار با دیدن چک پول حسابی به وجد آمده جواب داد: همین دور و ور و شاید از فامیلای خودت باشه.
زن رمال از آینده درخشان پسر زن تعریف می کنه و من و بقیه همش هاج و واج موندیم که این کلمات و افکار و موفقیت ها را از کجا توی ذهنش تلمبار کرده؟
من به شغل این زن فکر می کنم که برای شروع کارش هیچ سرمایه ای نیاز ندارد، مالیات نمی دهد و روی قیمت هایشان هیچ نظارتی نیست و در کنار خانه داری و بچه داری درآمدی هنگفتی هم به جیب می زنه.
بالاخره نوبت به دوستم میرسه، با ذوق جلوش میشینه و من هم به بهانه یادداشت کردن آینده دوستم جلوتر می رم و دو نفری مقابل زن رمال قرار می گیریم.
قهوه ای که بوی مانده اش فضا را پر کرده توی استکان می چرخاند و با شگرد خاصی در زیر استکانی زیر رو می کند و در نهایت آن را بر عکس در حالیکه استکان وارونه بالا قرار گرفته و زیر استکانی پایین، روی زمین می گذارد تا بقول خودش آینده اش را با نقش و نگارهایی که در قهوه ایجاد شده بیان کند.
همین که استکان چینی را بر می دارد قیافه ای به خود می گیرد که انگار قصد دارد معادله چند مجهولی را حل کند با چرخاندن زیر استکان و دیدهایی که از زوایای مختلف به آن می اندازد سرانجام لب به سخن باز می کند و با اطمینان می گوید: عکس عقاب بزرگی در فالت افتاده، آن را با انگشت های لاک زده قهوه ای رنگش به دوستم نشان می دهد ولی من جز چند خط قهوه که با تکان دادن استکان روی زیر استکانی ایجاد شده چیزی دیگه ای نمی بینم.
زن رمال با شگرد خاصی همان حرف های قبلی که به بقیه زده را دوباره با ادبیات و کلمات تکراری سرهم می کند و می گوید:
خواستگاری که برایت آمده این بار قسمتت می شود ولی حواست به این عقاب که به احتمال زیاد از خانواده شوهر آینده ات است، باشد.
زن رمال ادامه می دهد: البته زندگی تان خیلی عالی است و بختت بلند و بلند ولی آدم های حسود دور و برت زیاد است و باید کاری کنی که یه موقع چشم زخم دچارت نشه.
دوستم با ناراحتی راهکار چشم زخم را می خواهد و رمال در حالیکه ابروهای سیاه کمانی اش را بالا می اندازد زیر چشمی می گوید: راهکارش دعای مخصوصی است که دو روز طول می کشد آن را بنویسم اگر می خواهی آینده ات خراب نشود چون تو هم مثل دختر من هستی با قیمت پایین برایت می نویسم.
جا نیست که مانع کار دوستم شوم، همینکه این جمله را می شنود سریع دو تا چک پول 50 هزار تومنی را از کیفش بیرون آورده و مقابل رمال قرار می دهد و می گوید: فقط زودتر برام بنویس که مبادا دیر بشه.
من هاج و واج تنها به سادگی دوستم، به حیرت و مکاری این رمال و به اون دوتا چک پول بی زبانی زل می زنم که به خاطر ردیف کردن یه مشت اراجیف این زن، توی گاو صندوق رمال سر میخوره.
دوستم با سماجتی که دارد قول رمال را می گیرد که فردا صبح اول وقت دعا را برایش آماده کنه و باید اون رو تا غروب فردا با مقداری پوست پیاز و اسپند دود کنه و توی فضای خونه پخش کنه.
توی مسیر هر چه سعی کردم مانع کار دوستم بشم فایده ای نداشت و من تنها به خانم هایی فکر می کنم که هر روز اینجا جمع میشن و گاو صندوق این زن رمال رو در مقابل شگردش از پول تلمبار می کنند ولی رویاهای آنها در پشت این قهوه های فالگیر خشک می شود.
پدیده رمالی و فالگیری از زمان های قدیم در مناطق مختلف وجود داشته و به عنوان یک معضل اجتماعی دامنگیر بسیاری از جوامع بوده و همچنان هست.
این معضل اجتماعی متاسفانه در کشورمان و به تبع آن در استان ایلام نیز وجود دارد و از این راه در آمدهای هنگفتی نصیب رمال ها می شود.
برخی از این فالگیرها با استفاده از قرآن و استفاده از دعاهای قرآنی کار خود را پیش می برند تا اطمینان مردم را از این کار خلاف خود با استفاده از مقدسات اسلامی افزایش دهند.
متاسفانه در سال های اخیر در کشورمان مراجعه به دعانویس، رمال، فال گیر، جن گیر و مواردی مانند آن و همچنین دریافت وجوه کلان در مقابل انجام این اقدام ها افزایش یافته است.
رمالان سابقه دار دستگیر شدند، کلاهبرداری رمالان از دختران دم بخت، پول بده اینترنتی فالت بگیرم، فال گرفتن تلفنی رمالان حرفه ای یا دستگیری رمالی که خود را به نابینایی زده بود تیتر خبرهایی است که این روزها در بسیاری از رسانه های مکتوب و غیر مکتوب می توان مشاهده کرد.
کارشناس مسوول دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام معتقد است: فالگیرها برای همه افراد برنامه دارند و در همه جا از منازل شخصی گرفته تا شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، اینستاگرام، وایبر و غیره حضور دارند.
فرشته مرادخانی بیان کرد: این افراد در جمع آوری و سرهم کردن مطالب غیر واقعی آنچنان مهارت داشته که برخی مواقع زمان مرگ و چگونگی آن را هم پیش بینی می کنند.
وی بروز پدیده رمالی را بسته به علل مختلفی نظیر افسردگی، نارسایی و مدیریت نکردن شرایط زندگی و فشارهای مالی دانست و گفت: برخی مواقع ممکن است فرد در شرایطی باشد و چنان عرصه بر او تنگ شود که به هر ریسمانی برای خلاصی از این مخمصه چنگ بزند.
مرادخانی با بیان اینکه رمالی پدیده جدیدی در جامعه امروزی نیست، افزود: نا آگاهی برخی مردم و خرافاتی بودن آنها علت گرایش به سمت فالگیرهاست و در این زمینه باید رسانه ها برای اطلاع رسانی مردم اهتمام داشته باشند.
این کارشناس آسیب های اجتماعی اظهار کرد: باید دستگاه های فرهنگی در این زمینه مشارکت کرده و در کنار تبلیغات و معرفی فعالیت های خلافکارانه این افراد در ارتقای آگاهی مردم در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.
یک کارشناس اجتماعی نیز در این زمینه معتقد است: با توجه به اینکه نظارت خاصی بر روی کار این افراد نمی شود متاسفانه رواج این پدیده که موجب شده براحتی درآمد زیادی هم نصیب رمالان کند، در جامعه توسعه یافته است.
سپیده شوهانی با اشاره به اینکه بیشتر مشتریان این رمال ها قشر زنان هستند، تاکید کرد: این افراد سودجو با توجه به اینکه روحیه زنان به آینده نگری علاقه مند بوده را رصد کرده و با ردیف کردن داستان هایی جذاب ولی غیر واقعی نظر آنها را به خود جلب و از این راه کسب درآمد می کنند.
وی یادآور شد: اگر چه رمالی کردن در قدیم رواج فراوانی داشت ولی در دهه 80 متناسب با افزایش آگاهی زنان این پدیده همچون گذشته از اقبال آنچنانی بین بانوان امروزی برخوردار نیست.
به گفته این کارشناس، در مجموع پدیده رمالی کردن نوعی سوء استفاده از شخصیت مردم و سادگی آنهاست و در این زمینه آگاهی بخشی به مردم برای مقابله با این پدیده اجتماعی باید افزایش یابد.
از آنجا که دعا امری مورد تاکید ادیان الهی به ویژه اسلام است، این سوال مطرح می شود که آیا اموری همچون دعا نویسی نیز مورد تایید اسلام هست؟ یا امور دیگری همچون رمالی، فال بینی و جن گیری و موارد مشابه که به نوعی از امکان پیشگویی آینده یا تغییر آن خبر می دهند چه جایگاهی در احکام شرعی دین مبین اسلام دارد؟
بسیاری از مراجع تقلید رمالی و فالگیری را به صورت شرعی جایز ندانسته و گرفتن پول در قبال نوشتن دعا و ادعیه های مختلف را حرام اعلام کرده اند.
یک کارشناس مذهبی در این زمینه معتقد است: پوشش رمالی و فالگیری با سوء استفاده از ادعیه های دینی و کلام وحی کاری غیر قانونی و غیر اخلاقی است.
حجت الاسلام محمد فتاحی گفت: دعا و اذکار معنوی در کتب دینی و مفاتیح الجنان وجود داشته و در دین مبین اسلام بر دعا تاکید فراوان شده ولی سوء استفاده از آن برای کسب درآمد و مادیات جایز نیست.
وی اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد به عنوان رمال و فالگیر با سوء استفاده از دعا علاوه بر اینکه مردم را فریب داده وارد معصیت نیز شده و آسیب های اجتماعی را در جامعه ایجاد کرده اند.
به گفته فتاحی، بسیاری از علما و مسوولان رمالی و نوشتن دعا توسط این افراد را خلاف دانسته چراکه هدف اصلی این افراد سودجویی در کسب درآمد است.
وی اضافه کرد: افرادی که دارای مشکلات مختلف بوده باید به کارشناسان متخصص در حوزه دینی، مذهبی و روانشناسی مراجعه تا راهکارهای رفع آنها را حاصل کنند.
این کارشناس مذهبی ضعف بنیه اعتقادی را علت گرایش برخی مردم به رمال ها اعلام و افزود: علاوه بر این دعا رمز عبودیت بین پروردگار و بنده بوده و باید در کنار بهره گیری از نظرات کارشناسان اعتقادهای دینی خود را تقویت کرده و فرصت سودجویی را از رمال ها و فالگیرها سلب کنند.
فتاحی گفت: رمالی و فالگیری خوشبختانه در استان ایلام زیاد مشهود نبوده ولی با این وجود خانواده ها باید مراقب باشند تا در دام این افراد گرفتار نشوند.

مهر

خبرگزاری مهر در گزارش به مشکلات نبود پزشکی قانونی در آبدانان پرداخته است:

شهرستان 50هزارنفری آبدانان پزشکی قانونی ندارد

شهرستان ۵۰ هزار نفری آبدانان در جنوب استان ایلام هم اکنون پزشکی قانونی ندارد و همین مسئله موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام در بین رشته کوه های کبیرکوه و دینارکوه قرار گرفته که همین مسئله باعث شده این شهرستان به لحاظ ارتباطی دارای مشکلات زیادی باشد و در واقع در بن بست جغرافیایی قرار گرفته است.

این شهرستان هم اکنون با کمبودها و مشکلات زیادی مواجه بوده به طوریکه نبود پزشکی قانونی در این شهرستان باعث مشکلات فراوانی برای مردم شهرستان شده است و مردم مجبور هستند به شهرستانهای اطراف آبدانان یعنی دره شهر و دهلران مراجعه کنند.

به دلیل جاده های غیراستاندارد و نامناسب گاهی اوقات در همین رفت و آمدها برای دسترسی به خدمات پزشکی قانونی، تصادفات تلخی برای مردم رخ می دهد تا نه تنها مردم از خدمات محروم باشند، بلکه داغ دار نیز شوند.

برای پزشکی قانونی به شهرستان دهلران مراجعه می کنیم

علی کرمی از شهروندان شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر این شهرستان فاقد پزشکی قانونی است و برای تمامی کارها باید به شهرستان دهلران مراجعه کنیم.

وی بیان داشت: متاسفانه جاده آبدانان به دهلران دارای مشکلاتی است که رفت و آمد را برای مردم سخت کرده و گاهی اوقات هزینه ها نیز چند برابر می شود. متاسفانه جاده آبدانان به دهلران دارای مشکلاتی است که رفت و آمد را برای مردم سخت کرده است و گاهی اوقات هزینه ها نیز چند برابر می شود

کرمی اظهار داشت: این شهرستان هم اکنون قدمت بالایی دارد و پس از این همه سال از پزشکی قانونی محروم است، البته در زمینه دریافت خدمات پزشکی مردم همیشه در حال رفت و آمد به مرکز استان و دره شهر هستند.

آبدانان غسالخانه هم ندارد

محمد عباسی از دیگر شهروندان شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این شهرستان علاوه بر نداشتن پزشکی قانونی، از وجود امکاناتی نظیر غسالخانه هم محروم است.

وی بیان داشت: برای یک شهرستان واقعا بسی تاسف است که غسالخانه نداشته باشد چراکه الان شهرهای کوچک هم باید غسالخانه داشته باشند.

این شهروند اظهار داشت: هم اکنون در بیمارستان شهر آبدانان امکانات ساده ای فراهم کرده اند که اجساد در آنجا نگهداری شوند و این برای شهرستان جالب نیست.

شهرستان که هر چند روز یکبار جراح دارد

مجتبی کاظمی از شهروندان شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این شهرستان در بخش پزشکی وضعیت نامطلوبی دارد به طوری که هم اکنون برای یک جراحی ساده هم باید به شهرستان دره شهر مراجعه کنیم.

وی بیان داشت: جراح بیمارستان آبدانان یک نفر است که آن هم هر چند وقت یک بار حضور ندارد و این مسئله باعث مشکلات زیادی برای مردم شهرستان شده است.

این شهروند اضافه کرد: این شهرستان یکی از محروم ترین شهرستانهای استان ایلام به لحاظ امکانات است و مهمتر اینکه متاسفانه رفت و آمدها در جاده های خطرناک بیشتر مردم را آزار می دهد.

وی گفت: سونوگرافی، سی تی اسکن و ...خدمات پزشکی هستند که مردم با هر روز کیلومترها برای رسیدن آنها در جاده ها باشند.

به دنبال راهکاری برای جذب پزشکی قانونی در شهرستان هستیم

مجید عسگری فرماندار شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر این شهرستان پزشکی قانونی ندارد و مسئولان شهرستان نیز دنبال راهکاری برای حل این مشکل هستند.

وی بیان داشت: طی مکاتبات انجام شده در سال جاری چارت سازمانی برای پزشکی قانونی شهرستان طراحی خواهد شد و یک نفر پزشک از این طریق برای پزشکی قانونی استخدام می شود. یک نفر پزشکی از این طریق برای پزشکی قانونی استخدام می شود

فرماندار شهرستان آبدانان افزود: یکی دیگر از مشکلات شهرستان غسالخانه است که هم اکنون یک غسالخانه مناسب توسط شهرداری در شهر آبدانان در حال ساخت است.

وی بیان داشت: در بخش پزشکی هم اکنون امکانات خوبی در بیمارستان آبدانان مستقر شده ولی نیاز است با توجه به مسافت بسیار دور شهرستان با مرکز استان، پزشک متخصص بیشتری در شهرستان جذب شود.

عسگری افزود: در چند بخش هم اکنون پزشک متخصص فعال است و در مابقی بخش ها در حال رایزنی برای استقرار پزشک متخصص هستیم.

پزشکان برای شغل پزشکی قانوی استقبال نمی کنند

ابراهیم سبزواری رئیس دادگستری شهرستان آبدانان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارها به دنبال حل مشکل پزشکی قانونی در شهرستان بوده ایم که متاسفانه به دلیل پایین بودن حقوق و مزایای این کار، پزشکان از این طرح استقبال نکرده اند.

وی بیان داشت: دادگستری شهرستان هم آمادگی دارد که پزشکان در صورت آمادگی برای خدمت در این شهرستان نسبت به استقرار پزشکی قانونی در آبدانان اقدام کند.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم به موضوع قطعی اینترنت درزرین آباد پرداخته است:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهلران، در عصری که به نام عصر اطلاعات شهرت یافته دسترسی آسان و سریع به خدمات اینترنتی یکی از واجبات روزانه محسوب می‌شود که بدون آن همیشه یک جای کار لنگ می‌زند.

شهرستان دهلران از جمله شهرستان‌های استان ایلام است که با توجه به جمعیت و وسعتی که دارد هنوز از خدمات اینترنت خوبی برخوردا نیست و قطعی‌های گاه‌وبیگاه سبب دل‌آزردگی مردم شده است.

از جمله بخش‌های این شهرستان که از چند روز پیش با مشکل کندی خدمات اینترنت مواجه شده است بخش پهله زرین آباد است که حل مشکلات آن امری لازم و ضروری است.

حسن-ع که دارای دفتر خدمات ارتباطی در شهر پهله است گفت: بیش از چندین روز است که اینترنت شهر پهله دارای مشکل است و این موضوع را به اطلاع مسئولان رسانده‌ایم اما مشکل همچنان پابرجاست.

وی گفت: امروزه بسیاری از موضوعات وابسته به اینترنت است و کندی و قطعی اینترنت برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است که بسیاری برای حل کارهای خود مجبور به مسافرت به دهلران می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر پهله در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این مشکل از یک هفته پیش در شهر پهله به وجود آمده و برخلاف انعکاس آن به مسئولان مربوطه هنوز به طور کامل مرتفع نشده است.

رباب آزادی گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشجویان برای انجام امورات انتخاب واحد که معمولاً دارای بازه زمانی محدودی نیز می‌باشد با مشکل مواجه هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر پهله عنوان کرد: کافی نت‌ها و خدمات ارتباطی شهر پهله نیز به علت سرعت کم و قطعی های مکرر قادر به ارائه هیچگونه خدماتی نیستند که این موضوع سبب سردرگمی مردم شده است.

آزادی تصریح کرد: مشکل قطعی و عدم ارائه سرویس برای تلفن‌های همراه و بعضاً برای تلفن‌های ثابت نیز در هفته گذشته دوبار ایجاد شده
که از همه مسئولان تقاضا دارم به فکر حل این مشکل باشند.

وی افزود: البته متأسفانه تاکنون پیگیری‌های بنده پاسخی را در پی‌نداشته و مردم همچنان خواستار حل این مشکل هستند.

برنا

خبرگزاری برنا سخنان رییس جمهور را درتیتر :"درست گویی آری درشت گویی نه" آورده است:

خبرگزاری برنا ایلام- سخنان دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری در برنامه رادیو و تلویزیونی حاوی نکاتی بود که یادآور بسیاری از مباحثی بود که در دوران تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم مطرح بود که در اولین حضور دکتر روحانی در بخش گفتگوی ویژه خبری در خرداد 92 با حضور دکتر عابدینی که از قضا در این گفتگوی رادیو و تلویزیونی هم حضور داشت یادآور آن حضور مقتدرانه و امیدوارانه کننده دکتر روحانی بود که در آن زمان جناب آقای عابدینی که می‌خواست با طرح سؤالاتی حاشیه‌هایی برای دکتر روحانی در زمان تصدی پرونده هسته‌ای ایران در سال 82 ایجاد کند که خوشبختانه همه مردم ایران شاهد بودند که جناب دکتر روحانی آن جمله مشهور را مطرح کرد که «سانتریفیوژها بچرخند زندگی مردم هم باید بچرخد» و طرح موضوعاتی دیگر که آقای مجری به حاشیه رفت و این دکتر روحانی بود که اولین حضورش را در سیمای جمهوری اسلامی بعد از ده سال با موفقیت پشت سر گذاشت و لطف الهی شامل شد تا در نهایت در ماراتن رقابت‌های انتخاباتی پیروز میدان شود و حماسه تاریخی 24 خرداد 92 شکل گرفت.

در این گفتگو دکتر روحانی از حماسه 24 خرداد به عنوان یک رفراندوم یاد کرد و به شعارها و برنامه‌هایی که به مردم قول داده بود و حالا پس از گذشت دو سال با تشریح عمل به وعده میهمان مردم شد.از جمله وعده های اصلی و اساسی‌اش به مردم در شعار تعامل سازنده با جهان  بود که عملی شد و با تکیه بر همان شعارها و همان خواسته‌ها بعد از گذشت 777 روز با صراحت و روشنی تمام، نتیجه درست‌گویی و غلبه آن بر درشت‌گویی را به خوبی بیان داشت.

این که در نتیجه گفتمان اعتدال توانستیم بالاتر از حد انتظار در این مذاکرات موفق شویم و این که باید تلاش کنیم با باز شدن فضای سیاسی و اقتصادی کشور با مدیریت صحیح فرصت به دست آمده را با سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال با تکیه به اصول اقتصاد مقاومتی پایه‌های اقتصادی کشور را مستحکم کنیم و این که با اتحاد و همدلی و توکل بر قدرت لایزال خداوندی می‌توانیم به اهداف پیش‌رو دست یابیم و به خوبی به این موضوع اشاره داشت که در نتیجه توافق هسته‌ای رژیم صهیونیستی و کاسبان تحریم بیش از همه عصبانی هستند.

نکته مهم دیگر اشاره دکتر روحانی به توان نظامی و دفاعی کشور بود که در این مدت دو سال از نظر داشتن سلاح‌های استراتژیک و توان دفاعی 80 درصد ده سال گذشته بوده است و ضمن تشکر از منتقدان و نقدهای سازنده به عده‌ای قلیل در کشور اشاره داشتند که با دروغ و تهمت و تشویش اذهان عمومی دنبال تخریب هستند حساب آن‌ها را از دیگر منتقدان جدا ساخت.

پیروزی ما در مذاکرات نتیجه داشتن سیاست‌های اقتصادی مدون در این دولت بود که رشد افسار گسیخته تورم از 45 درصد به 15 درصد رساندیم و امیدواریم تا پایان این دوره به نرخ تک رقمی دست یابیم و با این اقدام بزرگ به دنیا نشان دادیم که تحریم‌ها موفق نخواهد بود و همین امر باعث شد که در مذاکرات پیروز شویم.

سرانجام این که این درست‌گویی بود که توانست با پشتیبانی ملت و حمایت و هدایت‌های مقام معظم رهبری در این مذاکرات سرنوشت‌ساز حقانیت ایران اسلامی را با سلاح منطق و  اخلاق بر درشت‌گویی و زیاده‌خواهی پیروز گردانید.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار