نماينده مردم ميبد در مجلس:
اولین گردهمایی هنرمندان زیلو‌باف و ذینفعان خوشه زیلو با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در تالار الماس میبد برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 04 May 2019

دکتر «کمال دهقانی» نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی در اين مراسم ضمن تبریک روز کار و کارگر و تبریک رویداد جهانی شدن صنعت زیلو شهرستان میبد، گفت: آنچه که تا به امروز در حوزه زیلو برای شهرستان میبد به ثبت رسیده است، مدیون زحمات و تلاش هنرمندان این عرصه بوده که با عشق در کارگاه‌های تولید زیلو ، آثار زیبایی را با دستان خود خلق کرده‌اند.

وي با بیان این که ما درصدیم تا مشکلات زیلوبافان حل شود، افزود: زیلوبافی در شهر میبد یک نماد و شاخص صنعتی و هنری است و لذا باید هنرمندان این عرصه را دریابيم و با برطرف کردن موانع و مشکلات بیمه‌، تهیه مواد اولیه، حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، باعث رونق تولید بیشتر این هنرصنعت شويم.

دهقاني تأکید کرد: با همکاری و همیاری جهاددانشگاهی، شرکت شهرک‌های صنعتی، فرمانداری، امام جمعه شهرستان و نهادهای دولتی، مشکلات زیلوبافان را مرتفع خواهیم ساخت.

«سيد مسعود عظیمی»» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد نيز اظهار كرد: جهانی شدن صنعت زیلو میبد چیزی جز همکاری و همدلی مردم و مسئولان نبود و خوشبختانه در این مسیر گام‌های ارزشمندی برداشته شد.

وي افزود: جهانی شدن زیلوی میبد و انتخاب این شهر به عنوان شهر جهانی در اين هنرصنعت، تنها با مودت و دوستی شکل گرفت.

عظيمي از زیلوبافان نيز خواست تا تجربیات ارزشمند خود را در حوزه زیلو‌بافی در اختیار نسل‌‌های بعدی به یادگار بگذارند.

در پایان این مراسم از هنرمندان برجسته زیلوباف با اهدای لوح سپاس و تندیسي از چهره‌‌شان قدرداني شد و حلقه اتحاد، دوستی و همدلی بین زیلو‌بافان شكل گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار