امام‌جمعه اقلید با تأکید بر لزوم مدیریت تخصصی و مناسب برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی، گفت: ارگان‌های مربوطه باید آسیب‌های احتمالی در حوزه کاری خود را شناسایی کرده تا در هنگام وقوع حادثه طبیعی، مانع خسارت بیشتر شوند.
کد خبر: ۷۳۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶ 05 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به حوادث طبیعی اخیر که در کشور رخ داد، از همدردی مقام معظم رهبری با آسیب دیدگان و دستور ایشان به‌عنوان فرمانده کل قوا به حضور قوای مسلح و نیز فرماندهان سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی برای خدمت به مردم و حل مشکلات به وجود آمده سخن گفت.

وی به قدردانی مقام معظم رهبری از روحیه جهادی مردم غیرتمند در کمک به سیل‌زده‌ها و نیز تلاش‌های بی‌دریغ قوای مسلح در رفع مشکلات و همدلی مسؤولان و امدادگران در این عرصه اشاره کرد و اظهار داشت: همان‌گونه که ایشان فرمودند، مردم آسیب‌دیده نیاز به دلجویی و تسلای خاطر و امید دارند.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه صلیب سرخ جهانی، نهادی بین‌المللی برای انتقال کمک‌های جهانی به هلال‌احمرهای دنیا است، از اقدام کثیف آمریکای پلید و دولتمردان آن در جلوگیری از مساعدت‌های جهانی و صلیب سرخ به مردم آسیب‌دیده ما انتقاد کرد و گفت: این کار آن‌ها ازنظر جهانی و عرف بین‌المللی برابر با جنایت علیه بشریت است.

طالبی تأکید کرد: لازم است که آمریکای مدعی حقوق بشر که آشکارا مقابل این معاهده بین‌المللی بشردوستانه ایستاد و مانع کمک صلیب سرخ جهانی و مردم به هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و سیل‌زدگان و آسیب دیدگان حوادث طبیعی اخیر شد، در دادگاه جنایی بین‌المللی محاکمه شود و هلال‌احمر کشور با هماهنگی ریاست قوه قضاییه این موضوع را در دادگاه بین‌المللی لاهه مطرح کند.

خطیب جمعه اقلید همچنین به جراید و رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در این جریان اشاره کرد و با بیان اینکه این رسانه‌ها سعی کردند ناکارآمدی نظام را وانمود کرده و جلوه دهند، تصریح کرد: حضور حماسی قوای مسلح و غیور ما، امدادگران جان‌برکف و سیل خروشان کمک‌های مردمی و...، چنان دشمنان را بایکوت و خفه کرد که دیگر جرئت کوچک‌ترین بی‌ادبی را به آن‌ها ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران همان‌گونه که جنگ و دفاع مقدس را اداره کردند این مسائل و مشکل را نیز مدیریت کرده و صحنه را خالی نمی‌گذارند.

امام‌جمعه اقلید ادامه داد: ایران ششمین کشور بلاخیز و دهمین کشور زلزله‌خیز جهان و چهارمین کشور بروز بلایای طبیعی در آسیا است ازاین‌رو باید مدیریت شود تا در صورت بروز یکی از این موارد، تلفات و تخریب‌ها و خسارت‌ها را به حداقل رسانده و علاج واقعه را قبل از وقوع کنیم.

وی با بیان اینکه حادثه شیراز طی مدت کوتاه این‌همه خسارت مالی و انسانی به بار آورد، تأکید کرد: راهداری، راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و ارگان‌های مربوطه باید آسیب‌های احتمالی در حوزه کاری خود را شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند تا در هنگام وقوع حادثه طبیعی، مانع خسارت بیشتر شوند.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به روز ملی انرژی هسته‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه ممکن است عده‌ای خوش نداشته باشند که بحث برجام عنوان و تکرار شود، اظهار کرد: این مسئله و زوایای آن باید بیان شود تا نسل جوان و نوجوان ما که آینده کشور به دستشان است، از آن اطلاع داشته باشند.

خطیب جمعه اقلید بیان داشت: مذاکره زمانی آغاز شد که ما توانسته بودیم به غنی‌سازی اورانیوم و فناوری‌های هسته‌ای دست یافته و با تلاش مهندسان و تکنسین‌های جوانی که برخی از آن‌ها در این راه به شهادت رسیدند، آن را بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: دشمن متوجه اهمیت موضوع و پیشرفت ما شد و به بهانه‌های مختلف ازجمله همکاری با آژانس و... پیشنهاد مذاکره دادند.

امام‌جمعه اقلید عنوان داشت: اگر دست به ترکیب سانتریفیوژها و رآکتور آب‌سنگین اراک نزده بودیم و با همان وضعیت مذاکره کرده و در صورت نیاز و لزوم در غنی‌سازی پیش می‌رفتیم، بدون شک به این بلا گرفتار نمی‌شدیم که آمریکا و اروپا بجای امروز و فردا کردن و خارج شدن از برجام مجبور می‌شدند تحریم‌های ظالمانه هسته‌ای را برداشته و اموال و مطالبات ما از بانک‌ها و ...را تحویل دهند.

طالبی در بخش پایانی سخنان خود فرارسیدن ماه‌های رجب و شعبان را تبریک و از اهمیت و فضائل این ماه‌ها سخن گفت و بار دیگر با اشاره به ویرانی‌هایی که سیل در چند استان کشور به وجود و تلفات انسانی و مالی که به بار آورد، بر لزوم همت جهادی و انقلابی در کمک‌رسانی به این مناطق به اشکال مختلف تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار