در شب گذشته؛
در پی وزش طوفان با سرعتی بیش از 60 کیلومتر بر ساعت در شهرستان دهلران، مبلغ 100 میلیون ریال خسارت به تأسیسات برق در این شهرستان وارد آمد.
کد خبر: ۷۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳ 07 August 2015
در ساعات میانی شب گذشته(12 مرداد) طوفان و گرد و غبار شدید به همراه رعد و برق شهرستان دهلران را درنوردید.

براساس این گزارش؛ بهروز همتی کارشناس اداره هواشناسی دهلران در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به وقوع طوفان گرد و غبار به همراه رعد و برق اظهار کرد: این طوفان با سرعتی معادل 61 کیلومتر بر ساعت در دو نوبت ساعت 20 و همچنین 20 و 40 دقیقه به وقت محلی در دهلران به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه بر اثر این طوفان دید افقی به زیر 500 متر کاهش پیدا کرد، افزود: کمینه و بیشینه دمای هوا در شهرستان دهلران در 48 ساعت گذشته به ترتیب 36 و 49 درجه سانتیگراد بالای صفر اندازه گیری شده است.

کارشناس اداره هواشناسی دهلران تصریح کرد: بررسی نقشه های هواشناختی نشان می دهد در ساعات آینده جریانات ناپایدار در تراز میانی جو(20 کیلومتر از سطح زمین)استقرار داشته و در سطح زمین با عبور سامانه کم فشار حرارتی طی چند روز آینده در شهرستان دهلران شاهد افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده و احتمال گرد و غبار خواهیم بود.

وی گفت: پیش بینی می شود دمای هوا در دهلران در 24 ساعت آینده تا 50 درجه سانتیگراد افزایش پیدا خواهد کرد.

نصرت الله محمد بیگی- رییس اداره برق شهرستان دهلران- نیز در گفتگویی اظهار کرد: بر اثر وزش طوفان و گردوغبار شدید شب گذشته در شهرستان دهلران باعث بروز خسارات هایی به تأسیسات و قطع شدن کابل های برق در شهرستان شد.

وی با بیان اینکه در پی این طوفان مبلغ 100 میلیون ریال خسارت به تأسیسات و زیرساخت های برق وارد آمد، خاطر نشان کرد: طوفان شب گذشته باعث قطع شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط و آسیب دیدن ترانسفورماتور شد.

رییس اداره برق شهرستان دهلران عنوان کرد: دلیل عمده قطعی برق به خاطر سقوط درختان بر روی کابل ها و شبکه انتقال برق بود

منبع:نسیم دهلران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار