امام جمعه ماکو گفت: اگر یك ارزش و ضرورت به گفتمان فراگیر جامعه تبدل نشود، نمی‌تواند در روند كلان كشور اثرگذار باشد بنابراین شعار سال نيز باید به يک مطالبه‏ عمومی جامعه، اعم از مردم و مسؤولین تبدل شود
کد خبر: ۷۲۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 29 March 2019
شعار سال برای اثرگذاری باید به مطالبه عمومی جامعه تبدیل شود

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در خصوص روز دوازدهم فروردین، اظهار کرد: یوم الله دوازدهم فروردین ماه روزی است که با تدبیر حضرت امام (ره) در کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 12 فروردین ماه 1358 ملت ایران به فرمان ایشان در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند، و بیش از 98 درصد از آراء خویش را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دادند.

وی افزود: مردم با آراء خود حکومت اسلامی را بر پایه دو اصل جمهوریت و اسلامیت و با محوریت ولایت فقیه پایه‌ریزی کردند.

 امام جمعه ماکو تصریح کرد: روز دوازدهم فروردین ماه، روز تثبیت و معروفی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین المللی است و نکته‌ای که باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران در جهان بدرخشد، حضور اکثریت مردم در پای صندوق‌های رأی بود.

 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال را نیز بر پایه‌ توسعه‌ اقتصادی، یعنی رونق تولید نام‌گذاری کردند و این شعار در کشور جامه‌ عمل نخواهد پوشید، مگر با اتحاد و انسجام و همکاری قوای سه‌گانه و مردم امکان‌پذیر است.
 
هاشمی تصریح کرد: اگر یک ارزش و ضرورت به گفتمان فراگیر جامعه تبدل نشود، نمی‌تواند در روند کلان کشور اثرگذار باشد بنابراین شعار سال نیز باید به یک مطالبه‏ عمومی جامعه، اعم از مردم و مسؤولین تبدل شود.

 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سیزده بدر، بیان کرد: امام خامنه‌ای می‌فرماید: سیزده بدر ریشه شرعی ندارد و از خرافات است، اما تفریح سالم و خالی از گناه بدون اعتقاد به نحس بودن سیزده اشکالی ندارد.

 هاشمی از خداوند تبارک و تعالی به تمامی کسانی که در این حادثه سیل جان خود را از دست داده‌اند، علو درجات و به بازماندگان، صبر جمل و اجر جزیل آرزو کرد و گفت: با توجه به بیان قرآن اگر مصیبتی به ما می‌رسد به خاطر گناهانی است که انجام می‌دهیم و خداوند تبارک و تعالی باران را به صورت رحمت به بندگان خود می‌فرستد، اما این گناهان انسان است که باران رحمت را به بلا و مصیبت و نقمت تبدیل می‌کند و بهترین راه برای پیشگیری بلا و مصیبت و باران نقمت، ترک گناه و توبه‌ از گناه است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های دفع بلا توسل به امام زمان(عج) است بنابراین  همه با هم زیارت آل یاسین بخوانیم و بدین وسیله خود را به امام زمان خود نزدیک کرده و از آن حضرت بخواهیم تا در حق ملت ایران دعا کند تا بلا و مصیبت را از مردم ایران بردارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار