فرماندار تبریز در همایش مدیریت مصرف بهینه آب:
فرماندار تبریز تاکید کرد که برای حل بحران دریاچه ارومیه، باید از ظرفیت های گروه ها و تشکل های مردم نهاد استفاده نمود؛ چراکه حل این بحران بدون همکاری مردم، ممکن و میسر نخواهد بود.
کد خبر: ۷۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 05 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر رحیم شهرتی فر، در سخنان خود در همایش مدیریت مصرف بهینه آب، ضمن اشاره به پیشینه تبریز در استفاده از مشارکت های مردمی، گفت: تبریز، از دیرباز در زمینه جلب مشارکت شهروندانش سرآمد بوده است که در این مورد می توان به تشکیل انجمن تبریز اشاره کرد.

وی ادامه داد: توسط این انجمن بود که اداره تمامی امور شهر انجام می گرفت و انجمن تبریز، حتی توانست پس از دوران پرالتهاب مشروطه، بلدیه تبریز را راه اندازی کند و تامین ارزاق شهروندان و حل و فصل مسائل امنیتی شهر را نیز انجام دهد.

فرماندار تبریز اضافه کرد: اکنون که در آستانه سالگرد صدور فرمان مشروطه قرار داریم، بیان این نمونه ها، باردیگر فرهنگ مردمی و والای حاکم بر تبریز را یادآوری می کند.

دکتر شهرتی فر درزمینه بحران دریاچه ارومیه گفت: یک گروه یا نهاد مشخصی در بوجود آمدن این بحران مقصر نیستند، بلکه مجموعه ای از عوامل موجب پیش آمدن این موضوع شده است و برای حل آن نیز، تعاملی همه جانبه لازم است.

وی در توضیح عوامل ایجاد این مشکل عنوان نمود: زمانی که هدف، صرفا توسعه اقتصادی باشد و در راستای رسیدن به این هدف، به علم و فناوری نوین بی توجهی شود، نتیجه ای که عاید میگردد، مطلوب نخواهدبود.

دکتر شهرتی‌فر افزود: توسعه اقتصادی فرایند پیچیده ای است که باید در تحقق آن، حتما از علم و فناوری روز بهره گرفته شود.

فرماندار تبریز، به نظرات مطروحه در ستاد احیای دریای ارومیه اشاره و تصریح کرد: در ستاد احیای دریاچه ارومیه، نظر بر این است که موضوع باید در سطح اجتماع مطرح شود و مردم در تمامی امور مربوط به حل این مشکل، مشارکت و تعامل داشته باشند. چراکه بدون حضور و کمک مردم، نخواهیم توانست این معضل را حل کنیم.

دکترشهرتی فر، مسئله توزیع را بزرگترین بحران موجود دانست و خاطرنشان نمود: توزیع به طور عام، خود عامل بحران محسوب می گردد و مصداق آن نیز، توزیع جمعیت، توزیع ثروت و توزیع امکانات عمومی است که اگر در این زمینه، عدالتی وجود نداشته باشد، بحران ایجاد می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای برطرف کردن چنین معضلی، باید منابع به شکلی صحیح مدیریت شوند.

فرماندار تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نقش گروه های مردم نهاد پرداخت و گفت: اکنون علم بشر به جایی رسیده که به قدرت مردم در اداره امور اذعان می کند و بر بهره‌وری از نیروی تشکل های مردمی تاکید دارد.

دکتر شهرتی فر، با اشاره به کاهش منابع آبی، تاکید کرد: فقر سفره های زیرزمینی آب، در نقاط مختلف استان به چشم می خورد و این زنگ خطری است که باید بحران اب را جدی بگیریم.

دکتر شهرتی فر در نهایت، از کارشناسان و متخصصان این حوزه و حوزه های مربوطه، خواست که در این زمینه با نهادها همکاری کنند و اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با اتخاذ راهکارهایی، توانسته به نتایج خوبی دست یابد و ستاد احیای دریاچه نیز، با جدیت برای حل این بحران تلاش میکند. اما در هر شرایطی به کمک نهاد های دولتی و تشکل های غیر دولتی نیاز داریم و امیدواریم کارشناسان و متخصصان امر نیز در این راه همراه ما باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار