به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلیل جباری، در نشست کمیته تبلغات و بازاریابی گردشگری در فضای مجازی که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری استان آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: امروزه به واسطه پدیده جهانی شدن و گسترش روز افزون فضاهای مجازی و با ایجاد مولفه هایی همچون شاهراههای اطلاعاتی، کانال های جدید تبلیغ و فرصت ها و مدل های تجاری جدید، برخی از کشورها سعی در استفاده از فرصت های بوجود آمده توسط این فضاهای مجازی دارند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: اینترنت به عنوان یک فضای مجازی در صنعت گردشگری نقش موثری داشته و با توجه به این اثرات و نوآوری های محتمل فرصت هایی را در صنعت گردشگری می توان ایجاد کرد که منجر به صنعت گردشگری صنعتی پویا و در حال رشد باشد.
وی تاکید کرد: موضوع گردشگری روستایی دربین مسوولین و ارگان های مربوطه باید مورد توجه ویژه قرار گرفته چرا که برخی از مسافران علاقه وافری برای سفر به طبیعت های بکر و دست نیافتنی دارند.
جباری تصریح کرد: در اطلاع رسانی و معرفی ظرفیتهای بالقوه استان در زمینه گردشگری ضعیف عمل کردیم و بخشی از معرفی این ظرفیتها و قابلیتها را فضای مجازی و اصحاب رسانه برعهده دارد.
وی افزود: در راستای توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان غربی از سرمایهگذاران بخش خصوصی و دولتی حمایت میکنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجانغربی با اشاره به اینکه سرمایهگذاری در توسعه بسیار مهم بوده ، عنوان کرد: آذربایجانغربی به عنوان استان پایلوت گردشگری در غرب کشور انتخاب شده است و در طی برگزاری نشست های رو گذشته مذکور طرحهای مختلف برای توسعه گردشگری در استانهای غرب کشور مطرح شد .