معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 21 اکیپ وظیفه نظارت و بازرسی بازار نوروزی را در استان بر عهده دارند، گفت: از ابتدای بهمن ماه تاکنون 854 پرونده تخلف صنفی به ارزش نزدیک به یک هزار میلیارد ریال تشکیل شده است.
کد خبر: ۷۲۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰ 06 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علیرضا محمودی  با اشاره به بازار نوروزی اظهار کرد: در راستای خالص‌سازی فروش میوه و شیرینی در بازار، باید وزن جعبه اقلام ذکر شده از وزن کلی توسط فروشندگان کم شود و خریدار هزینه مقدار خالص میوه و شیرینی را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه طرح نظارتی نوروزی در بازارها از ابتدای بهمن ماه امسال آغاز شده و تا 15 فرودین ماه سال آینده ادامه دارد، اضافه کرد: 21 اکیپ مشترک به صورت روزانه و هفتگی نظارت بر بازار کالاهای هدف را بر عهده دارند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از دادستان و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط برای کنترل قیمت و نظارت جدی بر بازار کالاهای اساسی تشکیل یافته است، افوزد: هدف از تشکیل این کمیته این است که در ایام عید نوروز این اقلام با قیمت‌های مناسب و بدون تخلف به دست عموم مردم برسد.

وی به سامانه نظارتی 124 برای دریافت شکایات و انتقادات مردمی برای جلوگیری از بروز تخلف در بین اصناف اشاره کرد و گفت: دو هزار تن پرتقال و یک‌ هزار تن سیب برای تامین بازار شب عید خریداری شده که از سوی سازمان‌های مربوطه توزیع می‌شود و بازرسی‌ها برای خالص‌خریدی و خالص‌فروشی میوه شب عید توسط اکیپ‌های نظارتی انجام می‌شود.

محمودی با بیان اینکه از ابتدای بهمن ماه امسال تاکنون تعداد 12 هزار و 627 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است، ادامه داد: در این بازرسی‌ها، تعداد 854 مورد با 972 نوع تخلف منجر به تشکیل پرونده شده که ارزش ریالی آنها 994 میلیارد و 581 میلیون و 523 هزار و 972 ریال است.

وی گفت: عمده بازرسی‌های انجام شده در طرح نوروزی شامل انواع نان 15 درصد، پوشاک و کیف و کفش 14 درصد و مواد پروتئینی نیز 11 درصد بوده که در این رابطه پرونده‌های تخلف تشکیل شده برای انواع نان 21 درصد، خدمات عمومی 13 درصد، کیف و کفش با 20 درصد است.

دریافت 194 مورد گزارش مردمی از ابتدای بهمن ماه

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: از ابتدای بهمن ماه امسال در قالب اجرای طرح نوروزی کنترل بازار، 194 مورد گزارش مردمی دریافت شده که 46 درصد مورد رسیدگی قرار گرفته و در 17 درصد آنها نیز اصناف متخلف شناخته شده‌اند و منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فروشندگان در همه صنوف موظف به درج قیمت بر روی کالا و ارائه فاکتور در زمان فروش هستند، به برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره با هدف عرضه کالاهای اساسی در آستانه عید نوروز اشاره و خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند برای تامین مایحتاج عیدی خود به این نمایشگاه‌ها مراجعه کرده و کالاهای ضروری خود را با قیمت اعلامی از سوی کمیته تنظیم بازار استان تهیه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار