معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‎های ملی همدان پیش‌بینی شده است،گفت: اتمام پروژه‎های ملی همدان ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.
کد خبر: ۷۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 04 August 2015
معاون عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه امسال ۱۰۰۰میلیارد تومان برای پروژه‎های ملی همدان پیش‌بینی شده است، گفت: اتمام پروژه‎های ملی همدان ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش تسنیم؛محمودرضا عراقی درباره میزان اعتبارات استان همدان اظهار داشت: پروژه‌های ملی استان همدان برای اتمام و بهره‎برداری نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است که امسال هزار میلیارد تومان اعتبار به نام پروژه‌های همدان در ردیف‎های بودجه امسال دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‎های گذشته پروژه‎های زیادی در سطح استان همدان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر آغاز پروژه‎های جدید سیاست استان نیست ولی برخی پروژه‎ها در زمینه آب و بهسازی روستایی نیاز بوده و باید اعتباراتی در این زمینه تخصیص یابد.

عراقی با اعلام اینکه نزدیک به یک سوم از اعتبارات ملی استان باید در سطح روستاها و آغاز پروژه‎های جدید هزینه شود، تصریح کرد: مابقی اعتبارات ملی استان را اگر به پروژه‎های ملی و بزرگ تخصیص دهیم باز با کمبود بودجه مواجه می‏‌شویم.

وی درباره پروژه‎های استانی نیز گفت: پروژه‌های استانی نیز با ۶۰۰ میلیارد تومان به اتمام می‎رسد که امسال ۲۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های استانی همدان در نظر گرفته شده که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و مابقی از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ است.

عراقی با اعلام اینکه ۳ برابر اعتبارات عمرانی استانی برای اتمام پروژه‎های استانی نیاز است، گفت: البته باید به این نکته توجه داشت که دولت تخصیص اعتبارات را افزایش داده است، به طوری که سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی همدان تخصیص یافت ولی ۷۰ درصد آن محقق شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم وضعیت تحقق اعتبارات پروژه‌های عمرانی استان همدان در سال ۹۴ بهبود یابد، عنوان کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه‎های استان همدان در حوزه آب و راه و است که شامل راه‌آهن همدان-تهران، راه‎آهن غرب کشور، آبرسانی از سد تالوار به همدان، سدهای شنجور، گرین، سرابی، کلان و خطوط آبرسانی است.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌ای در استان همدان تعطیل نیست، اظهار داشت: امکان دارد پروژه‎ای متوقف باشد به این شکل که برخی پروژه‌های استان همدان به سبب پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفته‌اند و مابقی در اولویت نیستند.

وی درباره راهکارهای تامین بودجه پروژه‌های استان همدان نیز گفت: تاکنون تخصیص و هزینه اعتبارات عمرانی براساس فرهنگ دولتی بوده و کمتر از بخش خصوصی در اجرای پروژه‎های عمرانی استفاده شده است.

عراقی با اشاره به اینکه سرمایه‎گذاران در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی به سختی ورود پیدا می‏‌کنند، افزود: اما بخش دولتی باید به گونه‎ای عمل کرده و بستر را برای سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در پروژه‎های عمرانی فراهم کند که نگاه آنها به این موضوع تغییر کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار