تابناک: در حالی دولت از محل درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به صنعتگران بدهکار است که طلب دولت از صنعتگران در سال های اخیر ناشی از همین تعلل دولت در پرداخت دیون خود به بخش صنعت است.
کد خبر: ۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ 23 February 2015
به گزارش تابناک از اصفهان، استان اصفهان با برخورداری از هشت هزار واحد صنعتی، گرچه یکی از قطبهای صنعتی کشور به شمار می رود اما این استان طی سال های اخیر به دلیل تغییر شرایط اقتصادی کشور و عدم توان برای صادرات به برخی از کشورها و ده ها دلیل دیگر، به یکی از استان های پرمشکل صنعتی تبدیل شده است.

شرایط اقتصادی و در تنگنا قرار گرفتن برخی از واحدهای تولیدی اصفهان منحصر به صنایع خرد نبود و بسیاری از صنایع بزرگ استان اصفهان نیز در این شرایط رنگ باختند و با معضلاتی روبرو شدند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از صنایع بزرگ استان اصفهان همچون پلی اکریل با دو هزار کارگر، کارخانه آرد جرعه، صنایع گیتی پسند و تعداد زیادی از دیگر صنایع بزرگ استان در شرایط بد مالی قرار دارند، گفت: در حال حاضر دولت بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان بدهی به صنایع بزرگ استان از محل اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها دارد که این عدم اجرای تعهدات دولت صنایع استان را دچار مشکل جدی کرده است.

البته این بدهکاری دولت به صنعتگران در حالی است که طلب دولت به تولیدکنندگان اصفهانی آنها را 10 هزار میلیارد تومان بدهکار کرده است.

اگر در سال های گذشته و پس از تصمیمات برخی دولتمردان در مواجه با صنعت این گونه انقباضی رفتار نمیشد و بانک ها تعامل خود را با تولیدکننده افزایش میدادند امروز شاهد طلب و بدهی صنعتگران نبودیم.

این بدهکاری دولت اما در شرایطی است که خود دولت و بانکها صنعتگران را تحت فشار قرار داده و آنها را در بازپرداخت بدهی های خود در شرایط دشواری قرار داده است.

از یک سو شرایط سخت تر برای صادرات محصولات به کشورهای دیگر و از سویی خودتحریم های داخلی سبب شده تا تولیدکنندگان اصفهانی به خصوص صنایع بزرگ زمان بیشتری را برای پیدا کردن کشورهای هدف صادراتی نیاز داشته باشند که همین امر باعث می شود بانکها تاخیر آنها در پرداخت دیون را عاملی برای آوردن فشار بیشتر به صنعتگران بدانند.

سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در همین زمینه گفت: از دولت تقاضا داریم چنانچه بدهی صنعتگران را پرداخت نمی‌کند در خصوص بازپرداخت دیون به آنها فشار نیاورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار