مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: ورود دام غیرمجاز و خارج از ظرفیت مراتع و اراضی اطراف نئور حیات این دریاچه طبیعی را به خطر انداخته و اسباب نگرانی‌های بیشتر را فراهم کرده است.
کد خبر: ۷۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 04 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدرضا موسوی صبح امروز در جلسه ستاد گردشگری اردبیل اظهار کرد: در بحث احیای دریاچه نئور به چندین حرکت و اقدام دست زدیم که مطالعات، احیا و ساماندهی این دریاچه مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم از پاییز امسال کارهای اجرایی و عملیاتی انجام شود.

وی افزود: همچنین این مجموعه برای از بین بردن گونه مهاجم دریاچه نئور تلاش می‌کند تا اکوسیستم و ترکیب این دریاچه از وضعیت آشفتگی خارج شده و به وضعیت مورد قبول دست پیدا کند.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: در بحث ورود دام غیرمجاز و خارج از ظرفیت نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم تا این خود عامل و زمینه‌ای شود تا احیای دریاچه زیبای نئور و قزل‌آلای رنگین کمان به عنوان ارزشمندترین گونه آبزیان دوباره پرورش یافته و زمینه استفاده هموطنان از این ماهی لذیذ فراهم آید.

موسوی تصریح کرد: قطعاً تلاش می‌کنیم تا با راهکاری عملیاتی هم آلودگی‌های این حوزه را کاهش داده و هم با کنترل دام مازاد وارد شده به این منطقه به توانمندسازی بیشتر در این مجموعه کمک کرده و امکان بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌ها و توان بالا را فراهم آوریم.

این مسئول استفاده از روش تلفیقی زیستی و اجرایی را در این حوزه برای از بین بردن گونه مهاجم و آسیب‌های زیست محیطی بیان کرد و ادامه داد: در ماه‌های اخیر با کمک فعالان محیط زیست و جوامع محلی اقدام به پاکسازی اطراف نئور کردیم تا بتوانیم این منطقه را به یک فضای مناسب برای حضور گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل اهمیت بحث گردشگری را به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان یاد‌آور شد و گفت: ورود گردشگران و مسافران به همراه مردم استان به طبیعت زیبا و استفاده از مواهب خدادادی قطعاً باید به شکل درست و منطقی اتفاق بیفتد تا فشاری مضاعف متوجه طبیعت و نعمت‌های خدادادی نشود.

موسوی یادآور شد: ما اگر بتوانیم از ریخته شدن زباله‌ها و آلوده شدن آب‌های جاری و رودخانه‌ها جلوگیری کنیم، قطعاً محیط زیست سالم‌تری خواهیم داشت که همه تلاش خواهیم کرد تا شرایطی مطلوب‌تر و وضعیتی بهتر در منطقه حاکم شود.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: ما در کنار فعال کردن اکیپ‌ها و یگان ‌حفاظتی خود در گشت‌زنی و مراقبت بیشتر از مناطق حفاظتی و جلوگیری از تخلفات احتمالی در حوزه شکار و یا تخریب محیط زیست سعی و تلاشمان بر این است تا بتوانیم یک فضای متفاوتی را در منطقه حاکم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار