رئیس اداره نظارت بر صادرات و واردات غذا و داروی استان یزد گفت: مردم در هیاهوی تبلیغات و ضد تبلیغات باید محصول ترا ریخته را برای مصرف آگاهانه انتخاب کنند.
کد خبر: ۷۱۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 17 February 2019

مسعود حبیبی افزود: در خصوص محصول ترا ریخته طبق بخشنامه 30668، تاریخ 96.3.20 سازمان غذا و دارو اعلام شد که برچسب‌گذاری ترا ریخته رعایت و مستندات نگهداری شود.
وی اضافه کرد: در تاریخ 96.6.6 اعلام شد که تمام محصول حاوی سویا، کلزا،‌ کانولا، ذرت و پنبه‌دانه،درج نشان ترا ریختگی الزامی است مگر اینکه مستندات عاری بودن ارائه دهند .
کارشناس معاونت غذا و دارو یزد بابیان اینکه در تاریخ 97.4.23 برچسب‌گذاری روغن‌ها با درج نشان‌واره ترا ریخته از 97.5.1 الزامی‌شد، تصریح کرد:‌ آخرین بخشنامه مربوط به 27 آذر ماه سال جاری بود که اعلام شد درج نشان‌واره با هر مقدار الزامی است
وی می‌گوید: در خصوص اینکه محصول ترا ریخته خوب یا بد است بحث مفصلی دارد ،‌ دلیل ایجاد محصولات ترا ریخته افزایش شدید جمعیت جهان و لزوم تأمین و امنیت غذایی و مبارزه با گرسنگی است .
حبیبی اظهار داشت : اگر با این رشد جمعیت به خواهیم فقط به محصولات سنتی بسنده کنیم کفاف را نمی‌دهد و بسیاری از نرسیدن غذا و گرسنگی خواهند مرد و یا چه‌بسا عواقب اجتماعی و سیاسی به دنبال خواهد داشت .
وی افزود:‌ تولید گیاهانی که راندمان تولید بالا و مقاوم به آفات و خشکی باشند مورد نیاز و ضرورت امروز جامعه انسانی است که قبلاً با اصلاح نژاد این موارد پیگیری می‌شد که نیازمند زمان و شرایط و مکان خاص بود .
این کارشناس مواد غذایی یادآور شد:‌ امروزه با مهندسی ژنتیک ژن مناسب را در گیاه جاسازی می‌کنند که اهداف فوق را تأمین کند نگرانی‌ها و تشکیک‌هایی در سلامت این‌گونه محصولات وجود دارد که با اهداف سیاسی بعضاً دامن زده می‌شود ولی هیچ‌کدام ثابت نشده است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار