مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز میزان مطالبات را شرکت توزیع برق را ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قطعا پرداخت به موقع موقات به نفع شرکت خواهد بود چراکه در صورت وصول به موقع، ۵۰ درصد به خود منطقه واگذار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 04 February 2019
 عادل کاظمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق تبریز در سه شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر تقسیم شده است.

۴ هزار و ۷۷۰ کیلومتر مربع مسافت تحت پوشش شرکت توزیع برق تبریز

وی افزود: چهار هزار ۷۷۰ کیلومتر مربع مسافت حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق از لحاظ تحت پوشش قرار گیری است.

مدیرعامل شرکت برق تبریز با تاکید بر اینکه عمده تمرکز اشتراک‌های برق در حوزه عملیاتی حوزه تبریز مستقر است، تصریح کرد: وجود مدیریت شهرستانی شرکت توزیع تبریز در تبریز، اسکو و آذرشهر و نواحی و مناطق در ذیل این اشتراک‌های برق است.

کاظمی بیان کرد: رسیدگی به امور برق‌ روشنایی مناطق گلستان، ائل‌گلی، ستارخان قراملک، باغمیشه و اندیشه و خسروشاه در حوزه عملیاتی شرکت در حوزه شهرستان تبریز است.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش دو میلیون و ۴۱ هزار و ۶۱۴  در استان، گفت: البته عمده تمرکز برای حوزه عملیاتی تبریز است.

مدیرعامل شرکت برق تبریز خاطرنشان کرد: تعداد شهرستان‌های تحت پوشش سه شهر و ۷۵ منطقه اداری است که حجم تاسیسات ۶هزار ۵۴۷ است.  

وی بیان کرد: معمولا ظرفیت مصروفه بیش از نیاز مصرف است از این‌رو سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه انجام گرفته است به طوریکه ۹ هزار  ۱۹۲ کیلومتر شبکه و ۱۴۶ روستای برق دار شده‌اند.

افتتاح ۷۵ پروژه مهم با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر

کاظمی ادامه داد: به مناسبت ایام دهه فجر تعداد ۲۲۶۴ پروژه مختلف با اعتبار ۶۴۳۸۶۱ میلیون ریال از ابتدای سال ۹۷ با تلاش شبانه‌روزی انجام گرفته است.

وی افزود: با توجه به تکثر تعداد پروژه‌ها، تعداد ۷۵ پروژه با اعتبار  ۱۴ میلیارد تومان به عنوان مهم‌ترین پروژه در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

کاظمی ابراز کرد: البته  ۵۸ پروژه در تبریر با اعتبار ۹ میلیارد ۲۰۰ تومان،  ۸ پروژه در آذرشهر با اعتبار ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۴ پروژه در  اسکو با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه آغاز شده  و ۶۴ میلیارد تومان پروژه خاتمه یافته است، گفت: پروژه‌ها به مناسبت‌های مختلف از جمله آزادسازی خرمشهر، هفته دولت و دفاع مقدس بخشی از پروژه‌ها خاتمه و یا آیین افتتاح و بهره‌برداری شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا این میزان پروژه خاتمه یابد و با کمترین پروژه نیمه تمام و انتقالی مواجه باشیم.

۵۰ درصد مصارف در بخش کشاورزی و ۳۳ درصد مصارف برق در بخش خانگی

کاظمی با بیان اینکه۵۰ درصد مصارف در بخش مولد و کشاورزی صرف می‌شود، گفت: ۳۳ درصد مصرف خانگی بوده ولی ۷۰ درصد کمیت را مشتروین خانگی شامل می‌شود.

وی به برنامه ساماندهی شبکه‌های سیمی بدون روکش به روکش‌دار را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح باعث بهبودی شاخصه‌های بهره‌برداری می‌شود و تلاش می‌کنیم تا تبدیل شبکه‌ها به شبکه‌های فشار قوی انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ابراز کرد: میزان آمار خاموشی ناشی از اتصالی با هدف سرویس در سال ۹۴، برای هر مشترک خاموشی دو دقیقه و نیم، در سال ۹۵ در حدود ۱ دقیقه و در سال ۹۶ در حدود  ۱/۲۳ دقیقه بود که این میزان در  عملکرد ۸ ماهه ۰/۷ دقیقه است  این باعث روند بهبود در تلفات می‌شود.

تشریح عملکرد شرکت برق تبریز از زمان تاسیس تاکنون

مدیرعامل شرکت برق تبریز با یادآوری اینکه صنعت برق در اوایل انقلاب مشابه الان نبود و  تولید و توزیع دست یک تشکل یکسان بود، تصریح کرد: در رژیم شاه فقط برخی استان‌ها دارای برق منطقه بود.

وی متذکر شد: 336 هزار و 229 مشترک شهری و روستایی در سال ۷۵ بود که الان به  980 هزار و 32 مشترک رسیده است.

کاظمی ادامه داد: سرانه مصرف در سال ۷۵ در حدود  ۵۰۰ کیلو وات ساعت هر مشترک خانگی بود که الان در حدود ۱۹۰۷ کیلو وات ساعت سرانه مصرف است که نشانگر افزایش سطح رفاه خانوارها و استفاده بیشتر  خانوارها از لوازم‌های مصرفی برقی است.

وی در ارائه شاخص‌های عملکردی شرکت توزیع برق تبریز از سال ۷۵ تا سال جاری، بیان کرد: در سال ۷۵، تعداد خدمات غیرحضوری یک درصد بود که  الان این میزان به ۱۰۰ درصد رسیده است. 

هیچ روستای بدون برق در حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق تبریز نداریم

وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۵ میزان روستاهای دارای برق ۸۶ روستا بود که الان ۱۴۶ روستای برقدار داریم و در حقیقت می‌توان گفت که روستای بدون برق در حوزه عملیاتی ما وجود ندارد.

کاظمی در رابطه با اقدامات شرکت برای ساماندهی وضعیت روشنایی معابر را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر دو هزار شعله چراغ نصب شده است و در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸،  پرو‌ژه‌هایی در مسیرهای هدف گردشگر تعریف شد که بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان پروژه اجرا شد و به تبع آن به روشنایی مطلوبی در معابر دست یافتیم به طوریکه با استفاده از بازوهای ۶ متری چراغ‌ها از میان درختان بیرونآامده و روشنایی معتبر را تامین کردند.

مدیرعامل شرکت برق تبریز با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری کاهش ۸۰ مگاواتی برای پیک‌زایی داشتیم، افزود: سال آینده با رعایت الگوی مصرف سعی بر عدم وجود خاموشی در سطح کشور داریم که این امر با مشارکت مصرف کننده و مشترکین محقق می‌شود.

جابه‌جایی وقت کاری با ایام تعطیل از جمله اقدامات ساعات پیک‌زایی است

وی با بیان اینکه ۸ هزار واحد صنعتی در حوزه عملیاتی ما قرار دارد، گفت: حدود ۱۷۰ واحد با ما همکاری کردند و شرکت توانیر نیز برای آنها مشوق‌هایی در نظر گرفته است.

کاظمی ادامه داد: جابجایی روز کاری با ایام تعطیل کمک به پیک‌زایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان پیک در تابستان ۹۰۰ مگاوات مصرف و در زمستان ۶۰۰ مگاوات است، گفت: فصل پیک از ۱۵ خردادماه آغاز شده و تا ۱۵ شهریورماه ادامه پیدا می‌کند به طوریکه در کشور با افزایش یک درجه از دما، با ۱۵۰۰ مگاوات مصرف روبرو می‌شویم که این رقم در حوزه عملیاتی ما ۳۰ مگاوات است.

وی متذکر شد: در رابطه با توسعه انرژی‌های نو طی سال‌‌های اخیر اقدامات خوبی انجام گرفته است به طوریکه شرکت توزیع سه سامانه خورشیدی ۱۰۸ کیلو وات را توسط بخش خصوصی راه‌اندازی کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز قرائت کنتور به روش مکانیزاسیون را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و گفت: ۸۰ درصد کنتورها توسط پراب قرائت شده است و امسال نیز این میزان در حدود ۹۰ درصد هدف‌گذاری شده است تا به تبع آن  خطای انسانی در قرائت ورود نکند.

۵۱ درصد کنتورها دیجیتال هستند

وی با بیان اینکه  ۵۱ درصد کنتورها دیجیتال هستند، گفت: حدود دو هزار کنتور هوشمند برای مشترکین سنگین داریم.

کاظمی در رابطه با توسعه سیستم‌های نرم افزاری در شرکت توزیع برق تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۶ سیستم نرم افزاری طی ۱۰ ماهه گذشته عملیاتی و راه‌اندازی  شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه یک هزار و ۴۲۰  نیروی انسانی در بخش‌های مختلف شرکت فعالیت می‌کنند که سامانه‌ای برای ارائه خدمات به آنها ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ادامه داد: نرم‌افزار شیر پوینت تحت وب و همچنین نرم افزار هوش تجاری یا power bi در شرکت ایجاد شده است.

میزان ۱۳۰ میلیارد تومانی معوقات به شرکت توزیع برق تبریز/ وجود قبض میلیاردی در تبریز

وی میزان مطالبات را شرکت توزیع برق را ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قطعا پرداخت به موقع موقات به نفع شرکت خواهد بود چراکه در صورت وصول به موقع، ۵۰ درصد به خود منطقه واگذار می‌شود.

کاظمی در رابطه با سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اینکه آیا قبض میلیاردی در حوزه عملیاتی وجود دارد، گفت: بله چنین قبوضی وجود دارد که برای واحدهای تولیدی و کارخانجات است که از طریق شورای تامین و کارگروه رفع موانع تولید بدهی آنها تقسیط شده است.

وی اضافه کرد: حدالامکان تلاش می‌شود تا مصادره از بابت طلب نداشته باشیم چراکه دود مشکل‌آفرینی در واحد تولیدی ابتدا به چشم خودمان می‌رود.

۸هزار انشعاب غیرمجاز در حوزه عملیاتی برق تبریر

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریر در رابطه با سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص وجود انشعابات غیرمجاز، گفت: استفاده از انشعابات غیرمجاز به دو صورت مشهود و غیرمشهود است به طوریکه در مشهود استفاده غیرمجاز قابل دید است ولی در غیرمشهود این قابلیت وجود ندارد و افراد با دستکاری کنتور و موارد از این قبیل استفاده غیرمجاز می‌کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شرکت توزیع برق تبریز از میزان وجود انشعابات غیرمجاز ۸ هزار مورد است که طبق مصوبه مجلس از سال گذشته تاکنون، ۱۳ هزار ثبت‌نام انشعابات غیردائم داشتیم که ۷ هزار مورد آن تامین انشعاب شده‌اند.

کاظمی متذکر شد: متاسفانه پدیده استفاده غیرمجاز از انشعابات در تبریز و حوزه عملیاتی ما وجود دارد.

تلفات شبکه‌ای شرکت توزیع برق تبریز ۸/۳ است

وی در پایان میزان تلفات شبکه‌ای در سال جاری را ۸/۳ اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۹۵ در حدود ۱۰/۳۳ بود و در سال گذشته نیز هماند امسال ۸/۳ است که این کاهش میزان ناشی از شناسایی عوامل پرت است.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :