حضرت آیت الله مجتهد شبستری در همایش هادیان نور:
حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در همایش هادیان نور که جهت تجلیل و قدردانی از روحانیون معمر استان آذربایجان شرقی با حضور علماء، روحانیون، و مسئولین استانی اظهار داشتند: از متون دینی استفاده می شود که مقام عالم دینی حتی از مقام شهدا و عباد هم بالاتر است، چنان چه در کتاب شریف المنیه المرید هم بدان اشاره شده است.
کد خبر: ۷۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 03 August 2015

به گزارش تابناک تبریز  ایشان خاطرنشان کردند: در روز قیامت مرکب قلم علما بر خون مقدس شهدا سنگینی خواهدکرد، چرا که این علمای دین هستند که شهید پروری می کنند و اینها به خاطر این است که در مکتب علما تربیت یافته اند و تبدیل به رزمنده شده و شهید شده اند.

نماینده رهبری در استان افزودند: اگر انفاس قدسیه حضرت امام خمینی(ع) و همچنین سایر علمای زرگ همچون علامه شهید مرتضی مطهری ها نبود آیا این همه رزمنده تربیت می شد؟ و آیا این انقلاب به این جا می رسید؟

 آیت الله مجتهد شبستری گفتند: در برخی از روایات وجود دارد که پیامبر گرامی اسلام فرموده اند علماء امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل/علمای امت من بر انبیاء بنی اسرائیل افضلیت دارند. این حدیث شریفه اشاره ای به مقام والای روحانیت می کند و نشانگر مسئولیت مهم و سنگین عالمان دینی در تربیت جامعه و ترویج معارف دینی است.

ایشان با اشاره به روایت شریفی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) در خصوص تربیت نفس، گفتند: من نصب نفسه للناس اماما فلیبدا بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره؛ ولیکن تأدیبه بسیرته قبل تأدیبه بلسانه؛ و معلم نفسه و مودبها احق بالاجلال من معلم الناس و مودبهم/ هرکسی که خود را برای مردم امام قرار دهد، باید قبل از تعلیم دیگران به تعلیم خویش بپردازد؛ و باید پیش از آنکه دیگران را به زبان تربیت کند به وسیله ی سیرت خویش آنان را تأدیب کند، و کسی که خویش را تعلیم و تأدیب می کند ارج نهادنی تر از معلم و مؤدب مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اثر تبلیغ عملی بسیار بیشتر و تاثیرگذار تر از زبان است و باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کردند: اگر عالمی سفارش به چیزی کند که خود عامل به آن نیست در روایات آمده است که گناهی بالاتر از آن نیست.

ایشان تصریح کردند: چه بسا افرادی باشند که به حسب ظاهر، زاهد و متقی باشند، اما از بینش و بصیرت کافی برخوردار نباشد و تبدیل به بازیچه ای در دست دشمن شوند و به اسلام ضربه بزنند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزودند: مقام معظم رهبری بارها در خصوص تشیع لندنی و تسنن آمریکایی هشدار داده اند، همانطوری که تکفیری ها و داعشی ها آفتی علیه اسلام و مسلمین است، جریان تشیلع لندنی و تسنن آمریکایی نیز بدعت بوده و علیه اسلام و ارزش های اسلامی به پا خواسته اند و ضررشان کمتر از گرو ه های تروریستی داعش و تکفیری نیست.

ایشان اضافه کردند: اگر داعش سر مبرد و جان مسلمین را هدف گرفته است، جریان تشیع لندنی افکار و عقاید مردم جهان را هدف گرفته اند تا با گره زدن یک مشت خرافات و پیوند زدن آن به اسلام ناب چهره ای خشن و افراطی از اسلام به جهانیان نشان داده و اسلام را بدنام کنند.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری ادامه دادند: اینها به جای اینکه معارف اسلام ناب را ترویج داده و در جهت احیای آن باشند عقاید خرافی و انحرافی را ترویج می دهند و در قیامت باید پاسخگویی خداوند متعال باشند.

ایشان افزودند: بصیرت لازمه پیشرقت و شکوفایی اسلام و مسلمین است و باید با اطاعت از فرامین امام خامنه ای و پشتیبانی از ولایت فقیه زمینه رشد و شکوفایی اسلام ناب را فراهم کنیم.

امام جمعه تبریز اضافه کردند: علما و روحانیت بزرگ ضمن بیان معارف اسلام ناب، در خصوص تشیع لندنی و تسنن آمریکایی روشنگری کرده و دست های پشت پرده این جریان های انحرافی و هدف از ایجاد آن ها را به مردم بیان کرده و تبیین کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: استکبار جهانی زمانیکه دید توانایی حمله نظامی به بلاد اسلامی را ندارد تصمیم به کوبیدن اسلام ناب و انقلابی از طریق ایجاد گروه های تکفیری و به جان هم انداختن مسلمانان تصمیم به نابودی اسلام کرد.

نماینده رهبری در خاتمه گفتند: در طول تاریخ سابقه نداشته است که یک مرجع بزرگوار دینی به فکر روحانیون معمر باشد اما مقام معظم رهبری نسبت به این امر توجه داشته و در جهت خدمت رسانی به این عزیزان تاکید دارند و این مساله از جمله ابتکارات و امتیازات ویژه امام خامنه ای است که این خدمت رسانی به وسیله مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور صورت می گیرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار