رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف و نابب ئیس شورای اسلامی تبریز
اسماعیل چمنی در نشت خبری با خبرنگاران در محل شورای اسلامی تبریز اظهار داشت: باید قبل از اینکه پروژه ای را به سرمایه گذاری تحویل دهیم، رزومه وی را مورد بررسی قرار داده و در این خصوص از سرمایه گذاران حمایت کنیم و نه سرمایه برها، زیرا این افراد سبب از بین رفتن منابع مالی شهرداری می شوند و در نتیجه پروژه ای نیمه تمام بر دست شهرداری باقی می گذارند.
کد خبر: ۷۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 03 August 2015

به گزارش تابناک تبریز وی گفت: تکمیل پروژه های شهری تبریز نیاز به سرمایه گذار دارد و نباید در این میان فرصتی برای سرمایه بر ها ایجاد کنیم.

وی افزود: هم اکنون ۴۰ درصد بودجه به هزینه های جاری تعلق می گیرد و در این میان پروژه های عمرانی نمی توانند پیشرفت خوبی داشته باشند.

چمنی با بیان اینکه شهرداری باید حوزه های جدیدی را برای کسب درآمد پیدا کند، گفت: به خصوص حوزه گردشگری می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

عضو شورای شهر تبریز در ادامه در خصوص تشکیل دفتر مشاوران شورا توسط بری اعضای شورای تبریز گفت: نمی توان به اسم شورا چنین دفتری تاسیس کرد بلکه تشکیل این دفتر باید قانونی و با نظر تمامی اعضای شورا باشد که این مورد تحت ببرسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هر جایی که احساس کنیم به مردم خیانت می شود باید با شدت و در سریع ترین زمان ممکن برخورد خواهیم کرد و همچنین هر عضوی از شورا که از دلالان حمایت کند یک خیانت کار محسوب می شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف آذربایجان شرقی همچنین در خصوص مشکلات قالیبافان و صنعت قالی استان نیز افزود: ضروری است هر فردی که پشت دار قالی می نشیند و از این طریق امرار معاش می کند، بیمه شود.

وی گفت : قالیبانی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند با کمترین هزینه بیمه تکمیلی می شوند.

وی با بیان اینکه فرش دستباف هنر و صنعت اول کشور است، ادامه داد: فرش دستباف یک تولید ملی است که اقتصاد مقاومتی در آن عینیت می یابد و ضروری است از هنرمندان این صنعت حمایت شود.

چمنی اظهار کرد: قوانین در حوزه قالی بافی کامل نیست و ضروری است برای احیای این صنعت و هنر نواقصات آن رفع شود.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی در تولید این محصول قطب محسوب می شود که طی چند روز گذشته طراحان فرش استان توانستند به رتبه های برتر کشوری دست یابند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در صنعت فرش مدیریت واحدی نداریم، گفت: این موضوع سبب اجحاف در حق قالیبافان می شود همچنین موضوع بیمه این قشر نیز باید مورد پیگیری قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار