مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره های مختلف تابستانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 02 August 2015

فرزین حق‌ پرست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، با اشاره به فعالیت کمیته بازاریابی و تبلیغات در داخل و خارج از استان اظهار داشت: جشنواره‌های متعددی در این زمینه برگزار می‌ شود که پویایی در حوزه گردشگری استان در این زمینه دنبال می‌ شود تا بتوانیم مسافران بیشتری جذب کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی گفت: در مناطق پرتردد مسافران از جمله جلفا و خداآفرین در تابستان سال‌ جاری تمهیدات ویژه‌ای برای تامین مواد غذایی و نیز مسائل اقامتی در نظر گرفته شده و نیروی انتظامی نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای این امر در نظر دارد.

حق پرست همچنین با تاکید بر افزایش همکاری گردشگری میان ایران و ترکیه گفت: در تعاملاتی که با مسئولان گردشگری استان استانبول داشتیم زمینه برای حضور دفاتر گردشگری ترک در تبریز فراهم شده و امیدواریم زمینه تعامل با کشورهای خارجی بیشتر از گذشته فراهم شود.

وی در بخش دیگری از برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های گردشگری در استان خبر داد و گفت: جشنواره ملی کباب بناب 15 تا 16 مرداد امسال در سطح ملی برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی از ثبت کباب بناب در سطح ملی خبر داد و عنوان کرد: کباب بناب دومین غذای ثبت شده در کشور است و آذربایجان ‌شرقی در زمینه مواد غذایی دارای شهرت است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

حق پرست افزود: جشنواره عسل از 6 تا 11 مرداد امسال در سراب، جشنواره سیب قرمز اهر 17 مرداد، جشنواره مردم شناسی عشایر ورزقان 29 تا 30 مرداد، جشنواره ورنی اهر 10 شهریور، مسابقات اسب سواری جام ستارخان در ورزقان 6 شهریور، جشنواره برداشت برنج بستان آباد 15 شهریور، جشنواره آب های گرم معدنی چاراویماق 16 شهریور، جشنواره سماق هوراند 18 شهریور، جشنواره زغال اخته کلیبر 20 شهریور ماه و نمایشگاه سفال تبریز 5 تا 6 مردادماه برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :