به گزارش تابناک ایلام
مدیرکل زیرساخت و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: با توجه به بدهی شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت، احتمال محدودیت در پهنای باند اینترنت مشترکان این استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 01 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،اینترنت یک شبکه کامپیوتری جهانی که امکانات اطلاعاتی و ارتباطاتی گوناگونی ارائه می‌نماید. این امکانات متشکل از شبکه‌های به هم پیوسته‌ای هستند که از پروتکل‌های ارتباطی استاندارد شده بهره می‌گیرند.
همه فناوری‌های مدرن به وسیله‌ی اینترنت به یک دیگر متصل می‌شوند و بدین ترتیب هر گونه تلاش و کوششی در این زمینه صورت گرفته است. این دنیای دیجیتال می‌تواند برای برخی میدان بازی و برای برخی دیگر میدان جنگ قلم داد گردد.
امروزه اینترنت به یک ابزار تجاری لازم و ضروری تبدیل گردیده است که به نزدیک‌تر ساختن دنیا کمک نموده است. کسب اخبار از نقاط مختلف دنیا، دست رسی به منابع دانش، و خرید آنلاین تنها با یک کلیک امکان پذیر گردیده‌اند. اینترنت از لحاظ ارائه‌ی خدمات از قابلیت‌های بالقوه‌ی عظیمی برخوردار بوده و خدمات فراوانی را ارائه می‌دهد.
ونهایتا اینکه امروزه اینترنت به جزیی لاینفک از زندگی انسان بدل شده است وقطع یک روز اینترنت باعث ایجاد مشکلاتی برای کسب وکارها وحتی سرگرمی های مردم خواهد شد.واستان ایلام نیزازاین قاعده مستثنی نخواهد بود .
براساس گفته مدیرعامل شرکت زیرساختهای استان ایلام ضریب نفوذ اینترنت در استان با تعداد 120 هزار و 917 مشترک و کاربر38.98 درصد می باشد که شاخص کشوری در این زمینه 53.29 درصد است.
اما اخیرا اتفاق جالبی درحال وقوع است وآن امکان قطع یا کاهش پهنای باند اینترنت مشترکین اینترنت شرکت مخابرات استان ایلام است .رضا حسن بیگی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت زیر ساخت تامین کننده اینترنت در استان است و اینترنت با تعرفه 70 درصد (30 درصد تخفیف) را به شرکت مخابرات می دهد تا از این طریق در اختیار مشترکان قرار گیرد.

وی افزود: در این خصوص شرکت زیر ساخت به علت عدم پرداخت طلب خود از شرکت مخابرات، تصمیم گرفته محدودیت خدمات اینترنتی قطع 50 درصدی را از روز یکشنبه 11 مرداد اجرا کند.

مدیرکل زیرساخت و فناوری اطلاعات استان ایلام تاکید کرد: این محدودیت اینترنتی فقط مربوط به مشترکان شرکت مخابرات است و دیگر شرکت های ارایه دهنده اینترنت در این استان از جمله های وب، مبین نت، ایرانسل، فیبر نوری مشمول این قطعی نمی شوند.

حسن بیگی یادآور شد: در صورت اجرای این محدویت اینترنتی قطعا مشکلاتی برای مشترکانی که خدمات اینترنت خود را از شرکت مخابرات می گیرند بوجود می آید بنابراین امیدواریم شرکت مخابرات هر چه زودتر نسبت به پرداخت بدهی خود به شرکت زیرساخت اقدام کند.

به گزارش تابناک ایلام، شرکت ارتباطات زیرساخت روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد بدنبال بی توجهی شرکت مخابرات ایران به تعیین تکلیف بدهی های خود و اصرار به تضییع حقوق عمومی برغم هشدارهای پیاپی این شرکت از روز یکشنبه 11 مرداد شبکه برخی استان های کشور (9 استان از جمله ایلام) قطع خواهد شد.
این عمل شرکت زیرساخت مصداق این شعراست :"گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشترزدند گردن مسگری"!
چنانچه شرکت مخابرات با شرکت زیرساخت دارای مشکل مالی است باید این شرکت از طرق دیگری نسبت به وصول مطالبات خود مبادرت نماید نه اینکه برای چلوگیری از تضییع حقوق مورد ادعای خود ،حقوق صدهها هزار مشترک بی گناه
راکه بصورت مرتب حق اشتراک خود را نیز پرداخت می نمایند  به این بهانه ضایع نمایند .
انگار دیواری کوتاه تر از دیوارمردم پیدانمی شود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار