برخی از طرح‌های آبخیزداری در جنوب استان فارس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۹۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 06 January 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: طرح های آبخیزداری از جمله طرح رودخانه شور مهران، بند سنگی ملاتی روستای زیغان، فاز اول و دوم شهر گله دار مهر و سد خاکی مشک آویز بخش اسیر شهرستان مهر در حال اجرا است.
مهرزاد بوستانی افزود: مجموع اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح‌ها ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات، صندوق توسعه ملی، سه درصد نفت و گاز شهرستان مهر و مشارکت‌های مردمی تامین شده است.
وی با بیان اینکه حجم آبگیری و ذخیره سالانه این طرح ها چهار میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است، اظهارداشت: این طرح‌ها به طور متوسط می‌توانند یک میلیون و ۶۲۵ هزار متر مکعب آب را در هر بارندگی ذخیره و جمع آوری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، سطح اراضی زراعی و کشاورزی تحت پوشش این طرح‌ها را پنج هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: از مزایای مهم این طرح ها برقراری تعادل اکولوژیکی در این منطقه برای کنترل فرسایش و مهار هرزآب‌های سطحی و کاهش سیلاب‌های منطقه‌ای است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها ذخیره آب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی، کنترل سیلاب و روان آب‌های سطحی، جلوگیری از فرسایش و حمل رسوب، بیابان زدایی و حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی است.
وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها، بخشی از رسوبات خروجی از این حوزه‌ها کنترل و بستر آبراهه‌ها تثبیت خواهد شد.
بوستانی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود اجرای این طرح‌ها تا پایان امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار