معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اعتبارات و برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، و توجه دولت تدبیر و امید، در دوران طلایی توجه به مسائل اجتماعی قرار داریم.
کد خبر: ۶۹۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 03 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار در نشست کمیته تخصصی مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد افزود:مشارکت های اجتماعی ضرورت امروز کشور است.

الهی تبار با بیان اینکه دولت تدبیر و امید و وزارت کشور اصل فعالیت خود را در حوزه اجتماعی بر مبنای مشارکت های اجتماعی قرار داده، گفت: در این دولت به این حوزه بهای مناسبی داده شد و امروز مسائل اجتماعی دوران طلایی خود را می گذراند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه رنگ و بوی مسائل اجتماعی گرفته گفت: توجه و تمرکز کلان کشور روی مسائل اجتماعی است و این یک فرصت بحساب می آید و باید همه از آن استفاده کنیم.

الهی تبار در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه چهره زیبای ایران اسلامی است، گفت: باید تلاش کنیم که برندهای خوب استان احصا شده و مطرح شوند تا حال و هوای خویی از استان نمایان شود و سرمایه‌گذاران راغب به آمدن به این استان شوند.

وی ادامه داد: رویکرد کلان کشور به کرمانشاه مثبت است. البته استان برای قرارگیری در جایگاه اصلی خود علاوه بر دیدگاه ملی، به تلاش از درون نیز نیاز دارد و می طلبد که همگان حرف از امید بزنند و مشوق سرمایه گذاران برای ورود به استان باشند. برجسته سازی مسائل منفی مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی گفت: به لحاظ تخصیص اعتبارات نیز چه در اعتبارات هزینه ای و چه اعتبارات عمرانی سهم کرمانشاه بیشتر از متوسط کشوری تعیین شده و مجموعا استان بیشتر از میانگین استانها بودجه می گیرد.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه راه برون رفت از آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه مشارکت اجتماعی است، بر استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد در این زمینه تاکید کرد و گفت: کار در سمن ها دقیق، ارزان و به بهترین صورت انجام می شود. به واقع سمن ها جایگاه تصمیم سازی برای مدیران و مسئولان را دارند و باید به این نقش اهتمام داشته باشند.

الهی تبار بابیان اینکه توانمندسازی شهروندان مهم ترین کار ما در کنترل آسیب های اجتماعی است، گفت: هنر ما آموزش مهارت و توانمندسازی شهروندان، صیانت از خانواده، آموزش جوانان و آگاه سازی والدین است. امروزه سبک زندگی تغییر کرده و اخبار در کسری از ثانیه رد و بدل می شود و بمباران خبری برای افراد فاقد آموزش و ظرفیت می تواند آسیب به بار آورد.

وی همچنین با اشاره به روند کاهشی بسیاری آسیب های اجتماعی در استان، گفت: بعنوان نمونه سال گذشته رشد طلاق در استان متوقف شد و این روند امسال هم دنبال خواهد شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار