مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مسئولان باید بدحجابی و بی حجابی را یک مسئله واقعی برای جامعه تلقی کنند، گفت: دولت می تواند از ادارات شروع کرده و بگوید در ادارات مربوط کارمندان خانم حجاب را باید رعایت کنند.
کد خبر: ۶۹۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 02 January 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از شریان نیوز ،آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با نقل حدیثی از پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم اظهار داشت: بنابر این حدیث انسان نباید فقط متکی به افکار خام خود باشد بلکه باید هم به فکر و هم به منش بزرگ ترها احترام بگزاریم.

وی افزود: بسیارند جوانانی که ازخودراضی بوده و اعتنایی به بزرگ ترها نمی کنند، و بعد از شکست خوردن در زندگی و ناکامی به سمت بزرگ ترها روی می آورند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر مهربان بودن نسبت به کودکان ابراز کرد: میان کودکان و اطفال صغیر افرادی پیدا می شوند که در آینده انسان های شاخصی می شوند، بنابراین محبت به کودکان سبب تربیت انسان هایی مهربان و رئوف و بامحبت در آینده می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یکی از امتیازات مهم اسلام داشتن همین امربه معروف و نهی ازمنکر است، تصریح کرد: نباید کلام امیرالمؤمنین(ع) درباره عدم ترک امربه معروف و نهی ازمنکر را فراموش کنیم که اگر این فریضه مهم را ترک کنیم اشرار و بدان بر انسان مسلط شده و دعا نیز مستجاب نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار