مهرداد سعدی‌نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند به موضوع مهمی اشاره کرد که حکایت از محرومیت عجیب شهرستان‌ها دارد.
کد خبر: ۶۹۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ 01 January 2019
فقر امکانات در ورزش شهرستان‌های استان همدان می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به ورزش استان وارد و به‌جای آن بقیه استان‌ها که حکم رقیب را دارند، تقویت کند.

به گزارش فارس، مهرداد سعدی‌نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند در نشست خبری خود به موضوع مهمی اشاره کرد که حکایت از محرومیت عجیب شهرستان‌ها دارد.

او گفته بود درخواست برگزاری چند مسابقه قهرمانی کشور را ارائه کرده بودیم که به خاطر نبود امکانات، این میزبانی‌ها از نهاوند و از استان همدان گرفته شد. اتفاق تلخی که می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به ورزش استان وارد و به‌جای آن بقیه استان‌ها که حکم رقیب را دارند، تقویت کند.

واقعیت این است که شهرستان‌های استان همدان اگر چند پروژه مثل سالن علیمرادیان نهاوند و سالن‌های معدود ملایر را فاکتور بگیریم، با فقر امکانات ورزشی بهره می‌برند.

همین جمعه گذشته مسابقات ووشو انتخابی استان در سالن عباد خدارحمی شهرستان نهاوند برگزار شد. مسابقاتی که حکم انتخابی استان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور را داشت، اما سرمای سالن به قدری بود که برای حاضرین در سالن، بدون اینکه اغراق کرده باشیم غیرقابل تحمل بود.

بدون تردید برگزاری مسابقات مختلف به‌خصوص رقابت‌های کشوری در شهرستان‌های استان به رشد و پویایی ورزش کمک شایانی خواهد کرد، اما قصه اینجاست که شهرستان‌های استان از کمبود امکانات رنج می‌برند و بد نیست ادارات ورزش و جوانان برای بازسازی و تجهیز بسیاری از سالن‌ها اقدام کنند.

هرچند از حق نگذریم دست متولیان ورزش و جوانان در شهرستان‌ها از نظر اعتبارات خالی است و با وضعیت بد اقتصادی که در آن رزوگار می‌گذرانیم، تجهیز و بازسازی اماکن ورزشی تقریبا یک آرزوی محال است، چه برسد به اینکه در فکر احداث یک سالن یا پروژه ورزشی باشیم!

با این اوصاف، شهرستانی مثل نهاوند که در حوزه ورزش امکانات فوق‌العاده‌ای ندارد، قهرمانانش دست به افتخارات بزرگی می‌زنند و شاید آخرین افتخار بزرگ خطه نهاوند در حوزه ورزش، نقره فرود ظفری در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بود که اتفاقا در همین رشته ورزشی ووشو به دست آمد.

مثل روز روشن است که اگر زیرساخت‌های ورزش ما در شهرستان‌ها وضعیت مطلوب‌تری داشته باشد، قهرمانان بیشتری به خانواده ورزش استان و کشور معرفی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار