اعضا جامعه اسلامی دانشجویان،بسیج دانشجویی و هیات دانشجویی سیدالشهدا (ع) دانشگاه فردوسی مشهد روز یکشنبه کشتار مسلمانان در چپل هیل آمریکا را محکوم کردند.
کد خبر: ۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷ 22 February 2015

این دانشجویان که تعداد آنها به حدود 100 نفر می رسید با تجمع در مقابل در شمالی دانشگاه فردوسی مشهد و سر دادن شعارهایی ضمن محکومیت این اقدام جنایتکارانه، گسترش اسلام هراسی در جهان را نیز توطئه ای از سوی استکبار دانستند.

در تجمع امروز دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، یک دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز استکبار به اسم اسلام دست به کشتار می زند و از سوی دیگر شاهد موج نژاد پرستی علیه مسلمانان هستیم که نمونه آن را در کشتار چپل هیل شاهد بودیم.

محمد حسن قدیری ابیانه افزود: دولت آمریکا از گذشته دور علیه مسلمانان برنامه داشته است ضمن آنکه این جنایات تنها به آمریکا اختصاص ندارد بلکه در سایر کشورهای اروپایی شاهد خشونت علیه مسلمانان هستیم و به همین دلیل باید به دفاع برخیزیم و این دفاع نباید تنها دفاع از مسلمانان باشد، بلکه باید به دفاع از اسلام برخیزیم و در مسیر شناخت و گسترش آن بکوشیم.

سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا گفت: اگر مردم غرب، قرآن را مطالعه کنند حتما متوجه حقانیت اسلام خواهند شد لذا پیشنهاد می کنم جوانان دانشجو وارد چنین مسائلی شوند.

قدیری ابیانه افزود: دانشجویان شهرهای مذهبی باید با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در مسیر گسترش اسلام تلاش کنند.

در این تجمع، تشکلهای برگزار کننده با توزیع و قرائت بیانیه ای اقدام جنایتکارانه در 'چپل هیل' را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: نه تنها قتل این سه مسلمان، بلکه جنایات مکرر علیه سیاه پوستان توسط پلیس آمریکا از نقض آشکار حقوق بشر در این کشور حکایت دارد.

این بیانیه می افزاید: دولت آمریکا با حرکات خود باعث گسترش افراطی گری در تمام جهان شده و به بهانه کنترل این افراطی گری کشورهای متعدد را اشغال کرده و یا دست به اقدام نظامی در آنها زده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار