امام جمعه بیله‌سوار
امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: برخی از مسئولان بجای اینکه به فکر تحصیلات فرزندانشان در خارج از کشور باشند به فکر تجهیزات و امکانات فرسوده دانشگاه ها رسیدگی کنند.
کد خبر: ۶۹۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 28 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه شهرستان بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی و جانباختگان حادثه اتوبوس در تهران اظهار کرد: رحلت آیت الله شاهرودی را به همه جامعه دینی کشور تسلیت عرض می‌کنم، زحمات آن عالم بزرگ، فقیه والا مقام و بازوی رهبری در این دوران چهل ساله بعد از انقلاب فوق العاده زیاد بود و همچنین حوالی روز سه شنبه اتوبوسی که در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران دچار سانحه شد و منجر به مجروحیت ۲۸ نفر از این عزیزان شد و متاسفانه ده نفر از این دانشجویان عزیز نیز متأسفانه جان باختند، این رحلت جانسوز و جانگداز نخبه ها و سرمایه های کشور را به همه ملت ایران و خصوصا به خانواده های داغدیده تسلیت عرض می کنم.

وی بیان کرد: سکته راننده را علت حادثه گفته اند ولی گویا بریدن ترمز و فرسودگی اتوبوس از عوامل مهم بوده است که انتظار می رود مسئولان به همان اندازه که دغدغه تحصیل فرزندانشان در آمریکا را دارند کمی هم به فکر اتوبوس های فرسوده و پوسیده دانشگاه ها باشند.

حجت الاسلام جدائی همچنین به حضور سردار حسین یکتا در بیله سوار اشاره کرد و افزود: دیروز برای شهرستان روز بزرگی بود، تشریف فرمایی سردار یکتا که از چهره های محبوب و مشهور کشوری که سعادت بزرگی بود، حضور این شخصیت بزرگ در جمع مردم شهید پرور شهرستان بیله سوار که از حضور این چهره شاخص و شهیر کشوری در شهرستان بهره مند بشویم.

 امام جمعه شهرستان بیله سوار ادامه داد: انتظار این است که مردم از این گونه برنامه ها استقبال شایانی بکنند که بنده هم دلگرم شده و شخصیت های بزرگ دیگری را دعوت کنم .از شما مردم فرهیخته می خواهم که در این گونه مراسمات با شور و هیجان بیشتری شرکت بفرمایید تا بتوانیم در راستای تحولات شهر، قدم های بزرگی را برداریم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار حماسه ۹ دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت دانست و خاطر نشان کرد: حماسه ۹ دی نشان داد که هر وقت میزان بصیرت در ملتی بالا باشد ، دشمن هر چقدر هم که قوی باشد، باز شکست خواهد خورد، این حماسه تجربه تلخی برای دشمن شد تا دوباره بصیرت، روحیه انقلابی و ولایی مردم ایران را دست کم نگیرد .

وی افزود: تا زمانی که این بسیجیان جان بر کف و عاشقان ولایت در کشور نفس می کشند ، دشمن هیچ وقت به اهداف شوم اش نخواهد رسید.

جدائی گفت: در فتنه ۸۸ عده ای از رجال سیاسی مردود شدند ،اگرچه بعضی از آنها در سایه رافت اسلامی هنوز پست و مسئولیت دارند ولی این را بدانند که ملت ایران کارنامه سیاه آن ها را بر قاب دل هایشان نصب کرده اند و هر وقت دست از پا خطا کنند ، لحظه ای سکوت نخواهند کرد.

امام جمعه بیله سوار با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ دشمن قصد عجیب تسخیر ایران را داشت، یاد آور شد: فتنه۸۸ به ما آموخت که دشمن شناسی خودمان را قوی کنیم، همیشه بیدار و هوشیار باشیم و از حیله و ترفندهای پیچیده دشمنان غافل نشویم .دشمن اما از این مطلب غافل است ‌که مردم ایران نمی خواهند دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی که حاصل خون شهیدان است را به راحتی از دست بدهند .

خطیب جمعه بیله سوار با تبیین نتیجه مقاومت مردم در طول چهل سال از دوران انقلاب تصریح کرد: در طول چهل سال دوران انقلاب و حتی دوران های قبل از انقلاب، هر وقت مردم مقاومت کردند نتیجه گرفتند .

وی ادامه داد: ما در این چهل سال خیلی سختی کشیده و مقاومت کردیم تا اینکه توانستیم انقلاب را به اینجا برسانیم . "مقاومت" نیروی عظیمی است که سرسخت ترین دشمن ها را به عقب می راند ‌، هر ملتی که در دنیا راه مقاومت را در پیش گرفته توانسته است به استقلال برسد و پیروز شود . در این دهه های گذشته دیدیم که چگونه مردم افغانستان ،عراق ، فلسطین، لبنان، یمن و سوریه مقاومت کردند و هر کدام به میزان مقاومت شان نتیجه گرفتند و سربلند شدند.

جدای تصریح کرد: در دنیای امروز با این همه پیشرفت و شکوفایی هایی که به وجود آمده ، واقعا باور کردنی نیست این همه در حق بشریت ظلم بشود ‌. در دنیایی که به شدت از حقوق حیوانات دفاع می کنند، از حقوق سگ ها، گربه ها ،جنگل، دریا و گیاهان دفاع می کنند ولی به راحتی هزاران نفر از کودکان معصوم و بی گناه یمن را قلع و قمع می کنند و کسی هم اعتراض نمی نماید.

وی بیان کرد: از این طرف داعش در سوریه با حمایت مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی آن همه خیانت فجیع می کند و تمام مجامع بین المللی جهان سکوت اختیار می کنند.

امام جمعه بیله سوار در خاتمه گفت: مردم سوریه با کمک مدافعان حرم مقاومت کردند و بالاخره پیروز شده و نتیجه گرفتند؛ آمریکا هم بالاخره مجبور به خروج از سوریه شد و امروز کم کم کشورهای مختلف سفارت خانه های خودشان را در سوریه بازگشایی می کنند این امر جای شکر و قدردانی دارد از رزمدنگان جبهه مقاومت سوریه ، مردم سوریه که با صبر و شکیبایی خودشان به این پیروزی بزرگ و ارزشمند دست یافتند.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار