آنچه در ادامه منتشر می شود ، روایت روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از دیدار چهره به چهره مردمی رئیس دادگستری استان با مردم است.
کد خبر: ۶۹۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 25 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، دسترسی به برخی مسئولان برای عموم مردم یکی از اقدامات خوب و مهم است که البته با توجه به نوع شغل و کمبود فرصت ، گاهی لازم است این نوع ملاقات ها مدیریت شده باشند .
یکی از مراجعی که لزوم دسترسی مردم بسیار مهم و ضروری است دستگاه قضایی و ریاست یا مسئولین ارشد آن است . دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد هم سعی می نماید در زمان هایی از پیش اعلام شده دیداری مردمی چهره به چهره و خارج از تشریفات معمول اداری ، ترتیب داده تا قاضی القضات و دیگر مدیران ارشد این دستگاه از نزدیک به سخنان مردم گوش دهند.
آنچه در ادامه منتشر می شود ، روایت روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از دیدار چهره به چهره مردمی رئیس دادگستری استان با مردم است.
ملاقات مردمی از اول صبح با توجه به کثرت ارباب رجوع شروع می شود و اما رئیس کل و معاونین ضمن شنیدن و مطالعه درخواست های مردم در در چارچوب قانون جهت رفع مشکلات مراجعه کنندگان اقدام می کنند راهنمایی و دستورات لازم قضایی به منظور تسریع در رسیدگی به دیگر مسئولان قضایی داده شد.

در روز ملاقات مردمی حجت الاسلام و المسلمین مزارعی ، افرادی مراجعه می کنند و برخی درد دل هایی دارند که شنیدنی است .در همین زمینه به گزارشی کوتاه ، از رخدادهای روز ملاقات اشاره می شود.
 
روایت دیدار چهره به چهره رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

مردم برای ملاقات چهره به چهره با مسئولان قضایی ، 2 روز جلوتر مراجعه و نام نویسی می کنند .

رئیس کل و 2 نفر از معاونین در این روز از شروع ساعت کاری در سالن اجتماعات حضور دارند و مردمی که نوبت به نوبت وارد شده و به بیان درخواست خود می پردازند.

اکثراً با لهجه ی لری صحبت می کنند و مسئولانی که به دقت گوش می دهند .

دستورات قضایی تایپ و ثبت اداری شده و به شعب و یا حوزه های قضایی ارسال می گردد.

در برخی مواقع حجت الاسلام و المسلمین مزارعی علاوه بر مکاتبه ی اداری ، با قضات یا مسئولان قضایی تماس تلفنی برقرار و از کیفیت پرونده مطلع می گردد.
 
روایت دیدار چهره به چهره رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

از همه ی نقاط استان برای ملاقات می آیند

در میان مراجعه کنندگان ،خانمی با چشمان اشکبار بود و قصد اجاره منزل مسکونی اش را داشت و مستأجری که وی را مورد آزار و اذیت قرار داده و به چند ماه حبس محکوم شده بود که درخواست این خانم رسیدگی و دستور قضایی لازم صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان در جواب درخواست این خانم گفت که شما نیز در این پرونده بی تقصیر نبوده ای و ممکن است بر اثر سهل انگاری و ساده اندیشی باشد و در راستای رأفت اسلامی به شما کمک می شود.

شخص دیگری در بین مردم، بخاطر ارسال یک پیامک به حبس و شلاق محکوم شده بود که فرزندانش تحصیلات تخصصی و عالیه دارند که دستور لازم در خصوص طرح کمیسیون عفو صادر شد.
 
روایت دیدار چهره به چهره رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

فرد دیگری علت حضور خود در دادگستری را کم کاری و یا تخریب در برخی ادارات بیان کرد و گفت همانطور که تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و کشاورزی است مقداری زمین از طرف اداره منابع طبیعی به من واگذار شد که در آن به احداث باغ بپردازم و اکنون باغم ثمر می دهد و بهترین کشمش را تولید می نمایم که اکنون رأی بر تخریب و قلع و قمع درختان صادر شده عاجزانه تقاضای رسیدگی دارم.

خانم دیگری که کارگاه اموزشی در یاسوج داشت و مرتب از دادگستری استان تشکر می کرد و گفت : اگر دیگر مسئولان دغدغه خدمتگزاری مانند دادگستری را داشتند این همه مفسده اقتصادی نداشتیم .

او می گفت: در واقع حرکت های دادگستری در استان مردم را خیلی در برخورد با پدیده های فساد اقتصادی دلگرم و امیدوار کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار