بیماران سوختگی با اهدا پوست زندگی دوباره ای را آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 23 December 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین اهدا پوست را مهمترین عامل نجات جان بیماران با سوختگی بالای ۵۰ درصد برشمرد.
دکتر محمد علی حقوقی همزمان با روز ملی پیشگیری از سوانح سوختگی گفت: در درمان این بیماران به دلیل نبود پوست کافی برای پیوند و پوشش قسمت‌های آسیب دیده، از پوست اهدایی بیماران مرگ مغزی استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه استفاده موقت از پوست اهدایی مانع از عفونت محل سوختگی و کاهش مرگ و میر بیماران می‌شود، افزود: این اقدام درمانی امکان ترمیم و برداشت مجدد از قسمت‌هایی از بدن بیمار که قبلا پوست پیوندی برداشت شده بود را فراهم می‌کند.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک ترمیمی افزود: از هر بیمار مرگ مغزی لایه نازکی از پوست و در حدود ۱۵ درصد از سطح بدن وی به بیماران سوختگی اهدا می‌شود.
دکتر حقوقی با اشاره به عوارض مادام العمر و هزینه بالای درمان بیماران سوختگی گفت: با رعایت نکات ایمنی می‌توان از بروز حوادث سوختگی و عوارض ناشی از آن پیشگیری کرد.
رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۴۴۴ بیمار سوختگی از استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کهکیلویه و بویراحمد و کرمان در این بیمارستان بستری شده و خدمات پیشرفته درمانی دریافت کرده اند.
وی افزود: ۷۰ درصد از این بیماران بر اثر بی احتیاطی در استفاده از وسایل گازسوز دچار سوختگی شده بودند.
دکتر حقوقی با اشاره به پذیرش حدود چهار هزار بیمار در سال گذشته در این بیمارستان گفت: ۶۷۵ بیمار که دچار سوختگی با درصد بالا بودند، بستری شدند که ۵۶ درصد از این بیماران مردان و مابقی زنان بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار