نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت پوشش و کیفیت سرویس‌های ارتباطی استان قزوین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 22 December 2018

بررسی وضعیت پوشش و کیفیت سرویس‌های ارتباطی استان قزوین با حضور آذری جهرمی

به گزارش تابناک قزوین، در نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت پوشش و کیفیت سرویس‌های ارتباطی استان قزوین که با حضور مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار قزوین و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، یوسف رضایی نیک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های اجراشده در بخش‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، میزان سرمایه‌گذاری‌ها درزمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، عملکرد و اهداف کمی و شاخص‌های کلیدی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را ارائه نمود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با اشاره به پراکندگی جمعیتی و ویژگی‌های اقلیمی خاص استان قزوین بیان کرد: از ۸۴۰ روستای استان قزوین ۱۸۷ روستا دارای تلفن ثابت و۵۱۶ روستا دارای تلفن بی‌سیم روستایی WLL و تعداد ۱۵۳۵ سایت تلفن همراه با فنّاوری‌های نسل دوم، سوم و چهارم در حال سرویس‌دهی به مردم شریف استان هستند.

رضایی نیک با تأکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء پوشش و کیفیت شبکه تلفن همراه در سطح استان قزوین به‌ویژه جاده‌ها و مناطق روستایی استان، وضعیت فعلی سرویس اپراتورها در کلیه محورهای مواصلاتی را موردبررسی قرار داده و خواستار فراهم شدن بستر مناسب برای بهبود وضعیت ارتباطی در مناطق کوهستانی شد.

وی با اشاره به قرارگرفتن استان در شاهراه ارتباطی شمال، غرب و شمال غرب کشور گفت: ۱۳ درصد کل اماکن تاریخی فهرست ملی ایران در استان قزوین واقع‌شده است و در کنار این میراث تاریخی، جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری مانند الموت، طارم و چشمه‌های آبگرم و ... وجود دارند و خوشبختانه در سال‌های گذشته موردتوجه گردشگران قرارگرفته است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین ازنظر شاخص توسعه‌یافتگی ارتباطات رتبه ۸ کشور، درزمینه پهنای باند اینترنت و دسترسی خانوارها به اینترنت رتبه۹ کشوری و درزمینه ضریب نفوذ تلفن همراه رتبه 10 کشور را دارا است که باکلان شهرها رقابت می‌کند. همچنین استان در ارزیابی شاخص توسعه‌یافتگی استان‌های کشور (IDI) در سال جاری، از رتبه ۱۶ به رتبه ۱۱ ارتقا یافته و در این زمینه نیز از جمع استان‌های سطح متوسط به استان‌های سطح بالای کشور رسیده است.

 وی همچنین افزود: ۷ مرکز رشد در استان وجود دارد که حداقل ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری در آن فعال هستند و این شرکت‌ها بادانش نیروی انسانی و مهارت در تجاری‌سازی ایده‌ها شکل‌گرفته‌اند و باید حمایت‌های لازم برای پرورش شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اثرگذار در توسعه اقتصاد گامی مؤثر صورت پذیرد.

 مهندس آذری جهرمی نیز در این نشست با مطلوب دانستن وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: اقدامات خوبی در راستای بهبود شرایط این حوزه در حال انجام است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حمایت‌های لازم را در مسیر توسعه استان انجام خواهد داد. وی همچنین به تلاش مدیران و مسئولین استانی برای رشد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسب‌وکارهای نوپای استانی تأکید نمود و در پایان این دیدار 10 مصوبه در راستای رفع مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار