روزنامه شاخه سبز قم در شماره 28 آذرماه مطلبی با عنوان «حکایت نایاب شدن کارت بلیت اتوبوس در قم» را به قلم زهره مهرنوروزی منتشر کرده است.
کد خبر: ۶۹۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶ 20 December 2018

به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: زن سرش را خم می کند از متصدی باجه شارژ کارت بلیت می پرسد: آقا کارت اتوبوس نداری؟ مرد در حالی که کارت شارژ شده مرا را به دستم می سپرد، پاسخ می دهد:«احتمالا دیگه اصلا کارت بلیت نداشته باشیم. این هایی هم که هست جمع کنن» اولین باری نبود بارها و بارها این صحنه برایم تکرار شده بود.

مدت زیادی هست که هربار سوار اتوبوس می شوم یکی از بحث های داغ مسافران نایاب شدن این کارت بلیت است. مثل دیروز خانم مسافری با گلایه می گفت: مسئولین اصلا به فکر این موضوع نیستند. از کجا کارت اتوبوس گیر بیاریم؟ اگه قصدشون گرون کردن کارته رو راست اعلام کنن. بیان بگن می خواییم مثل پوشک و دیگر اجناس قیمت را چند برابر کنیم، ولی مستقیم رومون نمی شه و باید قبلش قحطی ساختگی درست کنیم و بعد با هزار برابر قیمت منت بذاریم و بریزیم تو بازار.

به گفته روح الله امرالهی رئیس کمیسیون حمل و نقل درون شهری شورای اسلامی شهر قم هم اکنون 350 هزارکارت بلیت در دست شهروندان قمی است.

جالب آنکه هر روز هم برتعداد متقاضیان کارت بلیت افزوده می شود علت آن هم این است که استفاده از این کارت هزینه سفرهای درون شهری را به نصف کاهش می دهد برای مثال نرخ کرایه اتوبوس به صورت آزاد 700 تومان است، ولی با کارت 440 تومان محاسبه می شود؛ بنابراین دانشجویان و دانش آموزان و کسانی که آمد و شد بیشتری به مرکز شهر دارند ترجیح می دهند که از کارت استفاده کنند.

در این اینکه کارت بلیت مزایایی زیادی دارد شکی نیست اما همین که مسافر مجبور نیست بخاطر نداشتن پول خرد با راننده جرو بحث کند، نشان دهنده مزایایی استفاده از این امکانات است که آنقدر مفید است که دیگر مزایا را بی خیال شویم.

اما چرا کارت بلیت در قم نایاب شده است، حکایتی داشت که پاسخش را از رئیس کمیسیون حمل و نقل درون شهری شورای اسلامی شهر قم جویا شدیم.

امراللهی می گوید: به علت تغییر نرخ ارز هزینه کارت بلیت ها افزایش یافته است، بطوری که شهروندان برای خرید کارت اتوبوس جدید باید 10الی 13هزار تومان هزینه بپردازند؛ از طرفی دولت هم از حمل و نقل عمومی حمایت نمی کند و یارانه را قطع کرده است، به همین علت ما نمی خواهیم هزینه ای را به شهروندان تحمیل کنیم، کارت جدید نداریم و ترجیح می دهیم که مردم نرخ اتوبوس را نقدی بپردازند.

پاسخ وی شاید به نظر قانع کننده باشد، اما تاریخ بی ثباتی نرخ ارز به مردادماه باز می گردد، ولی سرگردانی مردم برای خرید کارت بلیت به حدود یک سال پیش باز می گردد.

بی شک در چنین شرایطی هم مسافران ترجیح می دهند کارت بلیت اتوبوس را به هر قیمتی شده تهیه کنند، حداقل اینکه بهتراز معطلی محاسبه پول نقد است.

امیدوارم مسئولان ما بجای دست به سر کردن اهالی رسانه بیشتر به فکر مردم باشند آنچه ماندگار است خدمت صادقانه است و آنچه که پایدار نیست پست و مقام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار