سرپرست فرمانداری راز و جرگلان خبر داد:بر اثر جاری شدن سیلاب در عصر پنجشنبه، بیش از 50 راس از دام های اهالی روستاهای مرزی این شهرستان خراسان شمالی تلف شد.
کد خبر: ۶۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 31 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،احمد ریواده اظهار کرد:در جریان سیل مزبور که بیشترین شدت آن در روستاهای بک پولاد و کاریز گزارش شده،حدود 50 راس گوسفند و 5 راس گاو اهالی روستای بک پولاد طعمه سیل شده است.

وی با بیان اینکه اهالی منطقه سیل عصر پنجشنبه را بی سابقه توصیف می کنند،افزود:شدت سیلاب که به دنبال بارش باران و تگرگ به راه افتاد به حدی بود که یکدستگاه تراکتور را تا مسافت زیادی با خود برد.
ریواده گفت:جاری شدن سیلاب بخش زیادی از راههای روستایی منطقه را به زیر آب برد و با سرریز شدن از روی پل مسیر شهرستان در روستای توتلی و شکستن حفاظ های کناره پل و آسیب زدن به گاردریل،برای حدود یک ساعت محور ارتباطی این منطقه را مسدود کرد.

سرپرست فرمانداری راز و جرگلان افزود:بر اثر جاری شدن سیل همچنین 100 متر از دیوار ساحلی روستای کاریز تخریب شد،چندین آغل دام های منطقه فروریخت و چندین منزل مسکونی از روستاییان دچار آب گرفتگی شد.

ریواده گفت:علاوه بر آسیبی که به راههای روستایی منطقه وارد آمده،خساراتی نیز به عرصه های زراعی و باغی منطقه وارد شده که تا ظهر فردا احصا و اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به هشدار بموقع اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در خصوص خطر بروز سیلاب،گفت:اگر این هشدارها و متعاقب آن،اطلاع رسانی به مردم منطقه از سوی بخشداریها و نیروهای مرزبانی نبود،یقینا دامنه خسارات بسیار گسترده تر می شد.

شهرستان مرزی راز و جرگلان به مرکزیت شهر راز، بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد که عمده آنان را ترکمن های سنی مذهب تشکیل می دهند.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در عصر پنجشنبه، برای ساعاتی مسیر اصلی بجنورد - جنگل گلستان را بست و خساراتی نیز در شهرستان مانه و سملقان برجای گذاشت.

بارندگی تابستانی در هفته گذشته نیز حدود 100 میلیارد ریال به بخش های کشاورزی و باغی، راه روستایی و منابع آبی خراسان شمالی خسارت زده بود.

استان 900 هزار نفری خراسان شمالی از نظر سیل خیزی رتبه دوم و از حیث زلزله خیزی رتبه سوم کشور را دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار