کد خبر: ۶۸۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 11 December 2018
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان،  رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبورعسل و آبزیان ،دکتر علی جاویدپور با اعلام این خبر افزود: با پیگیری های مستمر اداره کل دامپزشکی استان، بهره برداران و همکاری سایر دستگاههای ذیربط، اهم نواقص بهداشتی در واحدهای مرغ تخمگذار، پرورش پولت، بوقلمون و شترمرغ مولد استان برطرف گردیده و همین موضوع سبب گردیده که تولیدکنندگان با اطمینان خاطر به فعالیت خود ادامه دهند.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه اکثر بهره برداران فعال در استان دارای دانش و تجربه بالایی می باشند و با حضور در جلسات آموزشی و بازدید از نمایشگاههای تخصصی داخلی و خارجی علاوه بر آشنایی با تکنولوژی و تجهیزات مدرن، اهتمام به استفاده از این تجهیزات در واحدهای پرورشی خود جهت  بهره مندی در زمینه ارتقاء مدیریتی و بهداشتی و همچنین افزایش تولید را دارند.
ایشان اضافه نمود: استفاده از تجهیزات مدرن سبب افزایش بهره وری در زمینه تولید و استفاده بهینه از منابع پایه ضروری تامین شده می شود ولی بهره برداران باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان تجهیزات مدرن نمی تواند جایگزین مدیریت بهداشتی شود و رعایت اصول بهداشتی-قرنطینه ای از موضوعاتی است که باید به صورت مستمر کلیه بهره برداران ازجمله مرغداران به آن توجه نمایند.
نامبرده در ادامه افزود: خوشبختانه دو واحد گوشتی و یک واحد مولد شترمرغ در شهرستان گرمسار و همچنین یک واحد تخمگذار در شهرستان آرادان و یک واحد پرورش بوقلمون در شهرستان مهدیشهر  به عنوان کاندید واحدهای برتر کشور شناخته شده اند و این نشان از سیاست گذاری و برنامه ریزی های صحیح و همچنین تلاش و کوشش بی وقفه تولیدکنندگان می باشد و سایر بهره برداران جهت دستیابی به موفقیت های بیشتر می توانند از تجربیات و یا اقداماتی که این بهره برداران در واحدهای خود انجام داده اند استفاده نمایند.
در پایان دکتر جاویدپور به کلیه مرغداران منطقه توصیه نمود علاوه بر اخذ و توجه به نقطه نظرات و توصیه های دامپزشک فارم در زمینه استفاده از مصرف دارو، واکسن و ... از توصیه های فنی و بهداشتی آنان جهت اصلاح ساختار واحد پرورشی و فراهم نمودن زمینه و بستر اجرای ضوابط بهداشتی استفاده لازم را ببرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار