مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری در ۱۴ حوزه آبریز استان انجام شد، گفت: اعتبارات این طرح‌ها از صندوق توسعه ملی خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 11 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، علینقی حیدریان در دیدار مدیران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باهمتی نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر به میزبانی اداره کل منابع طبیعی سمنان، بابیان اینکه از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی۴۲۶ طرح ‌منابع طبیعی و آبخیزداری انجام‌شده است، تأکید کرد: این طرح‌ها باهدف ارتقای منابع طبیعی و  استفاده از روان آب‌ها در ۱۴ حوزه آبخیز استان سمنان صورت گرفته است.
وی افزود: این طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی و بااعتبار ۲۱۴ میلیارد ریال انجام‌شده و ‌۷۹هزار و ۱۸۵هکتار از منابع طبیعی استان سمنان را پوشش می‌دهند.
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان درباره دیگر اقدامات این اداره کل، گفت: از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی در استان چهار هکتار نهال‌کاری مثمر و ‌۱۱۲ هکتار نهال‌کاری غیر مثمر صورت گرفته است که تثبیت خاک، جلوگیری از بیابا ن زایی و ... در زمره مزیت‌های این طرح‌ها است.
حیدریان بابیان اینکه ۱۰۰ هکتار مراقبت و آبیاری جنگل‌کاری نیز در استان سمنان اجرا می‌شود، تأکید کرد: امروز باهدف کمک به عرصه‌های طبیعی توانسته‌ایم برای بیش از ۱۴۸ هزار از اراضی ملی استان از محل اعتبارهای این صندوق، ‌حدنگاری یا سند تک‌برگی صادر کنیم.
وی همچنین از اجرای عملیات بیولوژیک کپه‌کاری و علوفه کاری در ‌سطح دو ‌هزار و ۶۸۲ هکتار و حفاظت و قرق در دو هزار و ۵۴۴ هکتار در سطح استان سمنان و عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری بااعتبار ۱۷۴هزار میلیون ریال شامل بند سنگ و ملات در ۵۰‌‌ ‌هزار و ۶۱۶ مترمکعب، احداث بندها در ۱۳۴ ‌هزار و ۴۸۰ متر مکعب، تورکینست با ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، گابیون در دو هزار و ۷۵۸ متر مکعب، ‌بندهای پایه بتنی با ۷۶۰ متر مربع و عملیات بتنی در یک هزار و ۴۵۰ مترمکعب از محل ‌اعتبارهای صندوق توسعه ملی را در زمره طرح های منابع طبیعی استان طی سال جاری دانست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار