به همت محققان دانشگاه سمنان ؛
به گزارش تابناک سمنان ،«دستگاه آشكارساز خطوط و شكل جريان سيال در اطراف اجسام مختلف بوسيله توليد حباب هيدروژن» توسط محققین دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.
کد خبر: ۶۸۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 10 December 2018
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ داوود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این دستگاه به همت دکتر روح اله رفعي عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان، رسول صفري دانشجوی کارشناسی این دانشکده و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره 97012 به ثبت رسید.
دکتر رفعی در توضیح این اختراع گفت: کاربرد این دستگاه در اطراف اجسام مختلف، از جمله دستگاه های آزمایشگاه مکانیک سیالات به منظور مشاهده زنده و لحظه به لحظه پدیده های مکانیک سیالات مانند: جدایش جریان، تشکیل خیابان گردابه ای فون کارمن و  پدیده واماندگی ایرفویل است .
وی افزود: فقدان وجود این دستگاه در آموزش مفاهیم مکانیک سیالات در مراکز علمی آموزشی کشورمان همواره مشاهده می شد ،  بگونه ای که پدیده های مکانیک سیالات در قالب چند تصویر در مراجع علمی فقط قابل مشاهده بودند و به طور ملموس دسترسی به انجام آزمایشات مربوط به آن وجود نداشت.
دکتر رفعی در ادامه گفت: این دستگاه در قیاس با نمونه های خارجی آن، دارای قیمت و هزینه ساخت بسیار کمتری است  و مراکز علمی و پژوهشی می توانند آزمایشگاه های مکانیک سیالات را به این دستگاه مجهز کنند و از مزیت وجود این دستگاه بهره مند شوند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار