کد خبر: ۶۸۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 09 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، «محمدتقی اعرابی»  گفت : این طرح ها با هدف افزایش ظرفیت اقامتی در نقاط مختلف شهرستان مهدیشهر، درجزین، چاشم، فولاد محله، ده صوفیان و شهمیرزاد مصوب شده اند.
وی گفت: برخی از این طرح ها با رویکرد اقامت عشایری و تقویت و معرفی گردشگری عشایری تعریف شده اند و در راستای اجرایی تر شدن طرح خیلخون تا ده خون می باشند.
اعرابی افزود: پیش بینی می شود با راه اندازی این اقامتگاه ها، زمینه  اشتغال بیش از ۱۰ نفر در حوزه گردشگری شهرستان مهدیشهر محقق شود.
وی گفت: ایجاد فضاهای اقامتی سنتی در قالب بوم گردی از اولویتهای میراث شهرستان مهدیشهر است تا ضمن افزایش ظرفیتهای اقامتی مناطق مختلف شهرستان و ظرفیتهای موجود به ویژه در حوزه طبیعت گردی موجب تقویت جوامع محلی در توسعه گردشگری پایدار شود.
وی افزود: تا کنون ۲۲ اقامتگاه بوم گردی و سنتی در شهرستان مهدیشهر به بهره برداری رسیده و پیش بینی می شود با مصوبات اخیر این تعداد تا پایان سال به ۴۰ مرکز افزایش یابد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر گفت: ایجاد مراکز اقامتی ارزان قیمت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری در توسعه اشتغال روستایی و عشایری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار