کد خبر: ۶۸۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 09 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ،مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مجوز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت از طریق درگاه واحد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.
 مجتبی نورمحمدی گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی، طبق مصوبه جلسه ٤٢ مورخ ششم آذرماه  ١٣٩٧ مقرر کرد از این پس فعالیت هیئت رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت متوقف و صدور مجوز موسسات قرآنی به صورت مستقل در نهادهای ذیربط ( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی ) مانند وضعیت قبل از تشکیل هیات رسیدگی مشترک، صورت پذیرد.
وی افزود: بر این اساس، مجوز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد و این وزارتخانه نسبت به استقرار و فعال‌سازی دبیرخانه و مراحل اجرائی و قانونی لازم در این خصوص اقدام خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین به منظور ایجاد هماهنگی در ضوابط و آئین نامه های مورد نیاز در این حوزه و یکسان سازی سنجه های مورد نظر و جلوگیری از موازی کاری،  کارگروهی که ترکیب و وظایف آن توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد خواهد شد تشکیل و امور مربوط به هماهنگی و هم افزائی میان دو نهاد را بر عهده خواهد گرفت.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ١٣٧٥ مسئول تاسیس ، نظارت و انحلال موسسات فرهنگی، هنری و رسانه ای است که موسسات فرهنگی قرآن و عترت نیز بخشی از این مجموعه به شمار می‌رود.
متقاضیان تاسیس موسسات فرهنگی قرآن و عترت می‌توانند پس از راه اندازی درگاه واحد  صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت درخواست خود جهت تاسیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت اقدام نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار