عضو انجمن ملی عسل ایران گفت: متاسفانه فروش غیراصولی عسل به‌صورت اینترنتی در استان افزایش یافته که این امر تهدید بزرگی برای برند عسل اردبیل است.
کد خبر: ۶۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 30 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدفردین صفوی در جلسه بررسی وضعیت عسل‌فروشان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از افراد در استان با فروش اینترنتی عسل صنعت زنبورداری استان را زیر سوال برده‌اند و در این راستا این افراد عسل تقلبی را با قیمت بالای 200 هزار تومان به متقاضیان تحویل می‌دهند و در این راستا باید خریداران عسل اینترنتی هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه عسل سبلان اردبیل یکی از باکیفیت‌ترین عسل‌های کشور و خاورمیانه است، گفت: متاسفانه عده‌ای از افراد با جایگزینی عسل‌های تقلبی با عسل برند سبلان این صنعت را با نگرانی‌های مهمی روبه‌رو کرده‌اند.

عضو انجمن ملی عسل ایران بیان کرد: راه‌اندازی بازارچه دائمی عسل اردبیل می‌تواند علاوه بر جمع‌آوری عسل‌فروشان دوره‌گرد خیابانی، سبب جذب گردشگران داخلی و خارجی شود که امیدواریم مسئولان در این راستا حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

صفوی با بیان اینکه طرح ایجاد سرویس‌هایی بهداشتی و راه‌اندازی 20 غرفه، ارائه محصولات و سوغات استان و خدمات‌دهی به مسافران به شورای برنامه‌ریزی استان ارائه می‌شود، افزود: در صورت تصویب این طرح و دائمی شدن بازارچه عسل اردبیل شاهد تحول عظیمی در حوزه اقتصادی و اشتغال منطقه می‌شویم.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه افزایش عسل‌فروشان دوره‌گرد در اردبیل صنعت زنبورداری را با چالشی بزرگ روبه‌رو کرده و این امر علاوه بر پایین آوردن کیفیت عسل اردبیل، امنیت جاده‌ها را نیز به‌خطر انداخته است.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی ایستگاه عسل در بند الماس گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این ایستگاه افزایش یافته‌اند و به‌یقین ایجاد بازارچه دائمی عسل رونق گردشگری در استان را به‌دنبال دارد و امیدواریم مسئولان در این راستا حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سینا سپهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
من یکی از همان فروشندگان اینترنتی عسل سبلان هستم. مشاهده این متن و مخصوصا این بخش: "فروش عسل در فضاهای مجازی تهدیدی برای برند عسل اردبیل است" بسیار برای من جالب و تاسف بار بود. جناب آقای صفوی چرا فکر می کنند فروش اینترنتی عسل سبلان خطر یا تهدید است؟ چون به تجارت ایشان که همه شهر از آن خبر دارند لطمه وارد می کند؟ واقعا جای تاسف دارد اشخاصی با چنین تفکراتی یا عمدا و یا سهوا بخاطر سمت دولتی خود تریبونی در اختیار دارند که هر حرفی را براحتی می زنند. جناب آقای صفوی عزیز عملکرد اشخاصی همانند شما باعث شده که اسم عسل سبلان در آستانه نابودی قرار داشته باشد. شما بجای تشویق افراد، جوانان و حتی شرکتها برای ترویج اسم عسل سبلان آن روزنه ای که وجود دارد را نیز می خواهید به کل خفه نمایید؟ حالا اگر دغدغه شما کیفیت است روش برخورد با مساله کیفیت به کل فرق دارد. امیدوارم این نظر را منتشر نمایید تا بلکه روزی اگر این متن را مطالعه فرمودند حتما این نظر را مشاهده نمایند. با تشکر و احترام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار