کد خبر: ۶۸۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 09 December 2018
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس جمهور در جمع مردم استان سمنان با اشاره به اینکه آب مساله ملی و مهمترین نیاز استان سمنان است، افزود: ما نیاز داریم که بخشی از آب مورد نیاز کشور را از جنوب و بخشی دیگر را از دریای خزر تامین کنیم  . رئیس جمهور در سفر به استان سمنان در ورزشگاه تختی شهرستان شاهرود گفت: آب موضوع ملی و مهمترین مشکل استان سمنان است که باید برای آن فکر جمعی کرد؛ ما به همه نکات مربوط به انتقال آب توجه خواهیم کرد. مردم استانهای دیگر به زحمت نخواهند افتاد و محیط زیست نیز به خطر نمی افتد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه کشور در معضل کم آبی است و این مساله تقریبا در تمام استان های کشور وجود دارد افزود: امسال باران رحمت الهی بیش از گذشته بر ما نازل شد و امیدواریم در بقیه سال آبی هم شاهد این رحمت الهی باشیم.
روحانی با بیان اینکه مساله آب مهمترین موضوع کشور و استان سمنان به شمار می رود و یک مساله عمومی ملی است که باید برای حل آن برنامه ریزی و فکر کنیم، گفت: نیاز داریم که آب را از حاشیه به مرکز کشور بیاوریم تا بتوانیم بخشی از نیازها را برطرف کنیم، البته نخواهیم گذاشت محیط زیست در دیگر استانها به خطر افتاده و مردم دچار مشکل شوند.
رئیس جمهور با بیان اینکه در جلسات متعدد با حضور وزرا و مسئولان محیط زیست حل مساله آب استان سمنان مورد بررسی قرار گرفته، اظهار داشت: مشکلات انتقال آب از شمال ایران به استان سمنان از نظر دولت حل شده است و پیش بینی های لازم انجام شده تا مردم این استان از آب مورد نیاز برای آشامیدن و صنعت برخوردار باشند و در عین حال هیچ خطری از لحاظ محیط زیست برای استان های دیگر هم به وجود نیاید.
روحانی اظهار داشت: دولت آمادگی دارد مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران در این استان را در مدت کوتاهی به انجام برساند.
حسن روحانی با اشاره به استعداد های خوب کشاورزی در استان سمنان، گفت: دولت حمایت های لازم برای مدرن کردن سیستم آبیاری را انجام می دهد و در این راستا صدها پروژه و طرح کوچک و بزرگ در جریان این سفر افتتاح خواهد شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار