با حضور دوستان شهید مغنیه
مراسم بزرگداشت یاد و خاطره 'جهاد مغنیه' و جمعی از شهدای حزب الله لبنان پنجشنبه شب در موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی واقع در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰ 23 January 2015

به گزارش تابناک در این مراسم،یکی از دوستان نزدیک شهید 'جهاد مغنیه' با تشریح گوشه ای از ویژگی ای شخصیتی وی در این مراسم گفت: جهاد نمونه عالی از یک جوان مومن انقلابی بود که در راه حفظ ارزشهای اسلامی به واقع مجاهدت کرد.

'سید کمیل باقرزاده' افزود: همه وجود شهید جهاد مغنیه در تحقق اهداف اسلامی خلاصه شده بود و عشق به ولایت و شهادت در وجودش موج می زد.

وی بیان کرد: شهید 'جواد مغنیه' پنج بار توفیق دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای داشت که یک دیدار قبل از شهادت پدرش و بعد از پیروزی در جنگ 33 روزه حماس انجام گرفت و چهار دیدار دیگر بعد از شهادت شهید عماد مغنیه بود.

مسئول جامعه المصطفی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پس از انقلاب اسلامی استکبار با کودتا و فتنه های گوناگون سعی کرد اسلام ناب امام راحل را از بین ببرد لذا زمانی که در همه توطئه هایشان شکست خورد تصمیم گرفت پارادوکسی در افکار جهان نسبت به شناخت از اسلام بوجود آورد.

حجت الاسلام 'محمد حسین مهدوی مهر' افزود: شرایط کنونی سوریه، حضور آمریکا در عراق، هتک حرمت پیامبر اسلام (ص) در فرانسه گویای فضای پاردوکسی است که استکبار در جهان برای اسلام بوجود آورده است.

وی بیان کرد: شهادت جوانان حزب الله لبنان بخش مهمی از این پاردوکس ها در افکار جهان نسبت به اسلام را از بین برد و اسلام ناب و واقعی را از اسلام آمریکایی تبیین کرد.

مدیر عامل موسسه خدمات مشاورهای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: اقدامات اخیر آمریکا و زمینه سازی بوجود آمدن گروه های تکفیری و داعش همه با هدف اسلام هراسی در دنیا انجام می گیرد.

'رضا خوراکیان' افزود: داعش زائیده تفکر استکبار برای خودمحوری و اسلام ستیزی است لذا تنها راه مقابله با حرکت، مقاومت در برابر استکبار مانند شهید 'جهاد مغنیه' است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم خانواده شهدای مدافع حرم، مسئولان دستگاه های مختلف، طلاب، دانشجویان، نخبگان و فعالان فرهنگی حضور داشتند.

ختم کامل قرآن کریم، شعرخوانی و مرثیه سرایی و پخش کلیپ از برنامه های جنبی این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار