کرمعلی قندالی رییس سازمان امورعشایری کشورخبرداد
رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: ساماندهی و اسکان عشایر در سایت های معین دو برنامه اصلی این سازمان در سال 94 است.
کد خبر: ۶۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 29 July 2015
کرمعلی قندالی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاز آب روستای میدر از توابع شهرستان چرداول گفت: ساماندهی کوچندگان از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری است.

وی افزود: ایجاد راه، تامین آب، سوخت فسیلی، بیمه دام و عشایر، شبکه های آبرسانی، انرژی های نو و زنجیره تولیدی گوشت قرمز از دیگر برنامه های است که با هدف ساماندهی عشایر آنها را انجام می دهیم.

قندالی تاکید کرد: دومین برنامه ما در سال جاری موضوع اسکان عشایر است که در واقع با تاکید بر داوطلب بودن عشایر در مناطقی که استعداد استقرار جمعیت برای فعالیت های جدید تولیدی در زمینه های کشاورزی، زراعت، باغبانی و دامپروری فراهم باشد، انجام می شود.

به گفته وی، مطالعاتی در این خصوص انجام می شود تا سایت های اسکان تعیین شوند و پس از آن ابتدا منابع تولید، اشتغال و در نهایت بحث استقرار عشایر در این سایت ها اجرا می شود.

وی در خصوص اهداف سفر به استان ایلام گفت: دیدار با مسوولان ارشد استان بمنظور رایزنی برای جذب اعتبارات مناسب برای رفع مشکلات جامعه عشایری مهمترین هدف ما برای انجام سفرهای استانی است.

قندالی در خصوص پروژه آب روستای میدر از توابع بخش هلیلان نیز یادآور شد: پروژه ای که امروز بازدید کردیم در واقع برای تجهیز منابع آب کشاورزی است که امسال ایستگاه تحت پمپاژ و خط انتقال اصلی تا مزارع با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال به اتمام می رسد.

رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: با بهره برداری از این طرح، حدود 350 لیتر آب در ثانیه از سرشاخه های رودخانه سیمره برای مشروب کردن 350 هکتار از اراضی که بیشترشان دارای سیستم آبیاری قطره ای هستند تامین می شود تا در این اراضی باغات و مزارع کشاورزی ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار