همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم(ص)؛
دبیر علمی چهارمین دوره مناظرات رضوی گفت: ۱۶ برگزیده علمی در همایش مناظرات رضوی تجلیل شدند که ۵ نفر از این افراد جزو محققان بین‌المللی هستند.
کد خبر: ۶۸۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 25 November 2018
به گزارش تابناک اردبیل، در آئین اختتامیه همایش مناظرات و گفتگوهای رضوی در اردبیل در بخش کتاب و رساله زری انصاری بنا از گیلان و اکرم و فاطمه نامور از اردبیل به عنوان منتخبین معرفی شدند.

همچنین در بخش اصلی این همایش رقیه حاج حسینی از اردبیل، فهمیه غلامی‌زاده زارع از تهران، زهرا رضاپور از خراسان شمالی و سید محمد سید کلام از اردبیل، عبدالقادرمحمد بلو از نیجریه و محسن پرهیزکار و فاطمه معتمد از گیلان، حبیب کارکن بیرق از آذربایجان شرقی و محمد حنیف طاهری از افغانستان، امان‌الله شفاهی از افغانستان، عظیم‌خانی از خراسان رضوی و علی اکبر نورسیده از سمنان مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم همچنین شهرداری اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدیه ویژه از مهمانان خارجی این همایش قدردانی کرد.
 
رونمایی از کتاب روایت آفتاب در اردبیل
 
همزمان با آیین اختتامیه چهارمین جشنواره گفتگو و مناطرات رضوی در اردبیل همچنین از کتاب روایت آفتاب رونمایی شد.

این کتاب شامل مجموعه مقالات ارائه شده در سومین جشنواره گفتگو و مناظرات رضوی است که به صورت یک مجلد چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

این مجلد که به همت دبیرخانه همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی و با اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل چاپ شده بعنوان یادمان چهارمین همایش بین‌اللملی در بین شرکت‌کنندگان این همایش توزیع شد.
 
برهان اسلام برنده‌تر از شمشیر و سلاح است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این همایش گفت: برهان دین اسلام برنده‌تر از تیزی شمشیر است اما این حقیقت مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است.
 
آیت‌الله سیدحسن عاملی در حاشیه همایش بین‌المللی مناظرات رضوی اظهار کرد: در مکتب اسلام و رهنمودهای پیامبر رحمت بر صلح و آرامش در جامعه در سایه ادب، اخلاق و احترام متقابل تاکید شده است و همواره نبی مکرم اسلام سعی داشت تا زمینه تعامل و مشارکت اجتماعی را به بهترین شکل فراهم آورد.

وی با تبریک فرارسیدن میلاد آخرین فرستاده حق خاطرنشان کرد: نخبگان ادیان و بزرگان مکاتب الهی همواره در مسیر صلح و آرامش در دنیا باید بر تکیه بر مبانی اعتقادی و ارزشی ورود پیدا کنند چرا که امروز دشمنان سعی می‌کنند تا با رخنه در جامعه و امت الهی و دینی به نوعی دشمنی و ستیز را جایگزین آرامش کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ما چند سال است که به عنوان اصل اساسی در ساری و جاری کردن مناظرات به جای منازعات سعی داریم تا اردبیل را به عنوان کانون ترویج گفتگو و رفتار مسالمت‌آمیز منطقی قرار دهیم که این حرکت بزرگترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

عاملی تقویت زندگی مسالمت‌آمیز به همراه تکریم انسان‌ها را اصل توصیه شده در همه ادیان الهی دانست و افزود: قدرت‌های اهریمنی با تمسک به انسان‌های جاهل و گروه‌هایی نظیر داعش، وهابیت، سلفی‌گری، طالبان و سایر گروه‌های مرتجع سعی می‌کنند تا حقیقت ادیان الهی را زیر سوال برده و به نوعی به جامعه بشری آسیب ‌وارد کنند.

وی نقش نخبگان ادیان الهی را در ترویج و تفکر اندیشه‌های انسانی و ترویج برهان دین در مقابل تفکر سلاح و شمشیر یادآور شد و گفت: امروز در پشت پرده حرکت‌های خبیث ضدانسانی قدرت‌های صهیونیستی و استکبار نهفته است که به نوعی سعی می‌کنند نظام ارباب – رعیتی را ترویج کرده و حقانیت دین اسلام را زیرسوال ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار