امام جمعه بافق:
امام جمعه بافق گفت: تفکر بسیج هر جا ترویج شود امنیت و اقتصاد در خشیده است و تشکیل آن بیانگر دیدگاه ژرف حضرت امام (ره) است.
کد خبر: ۶۸۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 24 November 2018

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت اظهار کرد: به برکت وحدت اسلامی و نامگذاری این هفته از سوی منادی وحدت حضرت امام (ره) برگ برنده پیروزی در دست نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: مسلمانان به ویژه شیعه و سنی وجوهات مشترک اعتقادی و دینی با هم دارند و باید برای مقابله با دشمن مشترک با صفا و صمیمیت در کنار هم باشند.

امام جمعه بافق بیداری اسلامی در کشور‌های مسلمان را به برکت وحدت و اتحاد مسلمانان دانست و افزود: دشمنان اسلام با اختلاف افکنی و تفرقه سعی دارند اتحاد مسلمانان را خدشه دار کنند تا بتوانند به اهداف خود در جهان اسلام برسند.

سلیمانی با بیان اینکه استکبار جهانی و عربستان سعودی با حمایت برخی از کشور‌های عربی با فساد و توطئه به کشتار مسلمانان در یمن پرداخته است خاطر نشان کرد: با مقاومت و ایستادگی مسلمانان و درک شرایط توسط جوانان مسلمان این کشور سر فرو نیاورد و در برابر آنان ایستادگی کرده است که این خود هم به برکت وحدت دل‌های مسلمانان است.

وی گفت: امروز اگر انقلاب اسلامی در برابر دشمن ایستادگی کرده است و دارای اقتدار منطقه‌ای است به خاطر وخدت بین آحاد جامعه است و اینکه مادی وحدت هم رهبری نظام است.

سلیمانی با اشاره به احادیث و روایات اسلامی در زمینه اهمیت وحدت بیان داشت: هر ملتی که با وفاق و همدلی حرکت کند به کمال و توسعه می‌رسد چرا که پیامبر اسلام (ص) نیز با رها فرموده اند هر کس در جامعه اختلاف افکنی کند از مسلمانان نیست.

وی هفته وحدت را نماد همدلی مسلمانان خواند و گفت: وحدت مسلمانان‌ نابودی صهیونیست، استکبار و سعودی و وهابیت را دنبال دارد.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ۵ آذر و هفته بسیج به تشریح نقش این نهاد انقلابی در عمران و آبادانی و فرهنگ سازی در جامعه پرداخت و افزود: تفکر بسیج هر جا ترویج شود امنیت و اقتصاد در خشیده است و تشکیل آن بیانگر دیدگاه ژرف حضرت امام (ره) است.

سلیمانی با تجلیل از بسیجیان شرکت کننده در رزمایش بسیج بافق گفت: باید جایگاهی که بسیج برای نظام به ارمغان آورده است را برای نسل جوان تببین کرد.

وی به تشریح ویژگی‌های بسیج پرداخت و بیان داشت: قدرت نمایی در برابر دشمنان، مردمی بودن بصیرت بالا، مسئولیت پذیری، اخلاص، دفاع از ارزش‌های نظام انقلاب و خدمت بدون توقع از برترین خصوییت بسیج است.

سلیمانی تصریح کرد: مقاومت و پیروزی‌های گرو‌های مختلف انقلابی در کشور‌های مسلمان به برکت الگو گیری از بسیج انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره سفر رئیس جمهور عراق به ایران و برنامه وی در کشور گفت: این سفر برای سران استکبار سنگین تمام شد چرا که هر چه هزینه‌های گزاف برای خدشه دار کردن ارتباط ایران و عراق کرده بودن را نقش بر آب کرد.

وی به تحلیل رویداد‌های بعد از سرنگونی صدام و حضور آمریکا در عراق پرداخت و افزود: عربستان سعودی با همدستانش برای هم زدن دوستی بین ایران و عراق تلاش‌های زیادی کردند که با یاری خدا هیچ گاه موفق نشدند و در جریانات اخیر هم مهره آمریکا نتوانست پیروز میدان انتخابات ریاست جمهوری عراق شود.

سلیمانی همچنین با اشاره به دیدار رئیس جمهور عراق با مقام معظم رهبری به تبیین محور این دیدار پرداخت و بیان کرد: در دریدار با رهبری مسائلی، چون حفظ وحدت به ویزه در داخل عراق، توجه به جایگاه مرجعیت، ضرورت شناخت دوست و دشمن و ایستادگی در برابر دشمنان، تداوم همکاری اقتصادی ایران و عراق، حفظ ظرفیت جوان و بازسازی و توسعه زیرساخت‌ها تاکید شد.

وی به مشترکات فرهنگی و اعتقادی دو کشور اشاره کرد و افزود:اغلب علمای اسلام در حوزه نجف اشرف تخصیل کرده اند و این موضوع باید مد نظر باشد تا دو کشو بیشتر در این زمینه فعالیت کنند.

گرامیداشت رحلت آیت الله اراکی علم و مرجع جهان تشیع، روز نیروی دریایی و خدمات این بخش به نظام و انقلاب و ضرورت حمایت از مردم یمن در این وضعیت بد اقتصادی آن کشور و... از مهمترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار