آیت الله جوادی آملی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: دو گروه که با هم اختلاف دارند توان و قدرت خود را از دست می‌دهند و اگر اختلاف می‌تواند کشور را ساقط کند، این امر به دلیل تضعیف قدرت است.
کد خبر: ۶۸۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 22 November 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر پنج‌شنبه در دیدار تعدادی از علمای اهل تسنن با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) با تاکید بر لزوم رعایت وحدت در جامعه، اظهار داشت: اختلافات علمی نباید به اختلافات عَملی تبدیل شود و آحاد جامعه باید در برابر بیگانگان متحد باشند.

وی گفت: ما دو نوع اختلافات داریم که اختلاف ممدوح به تقویت می‌انجامد و دیگری اختلاف مذمومی است که موجب ظلم و ضعف می‌شود و اختلاف لیل و نهار برای ایجاد تعادل و عدل است و اگر همواره شب و یا روز بود زندگی سخت می‌شد و اختلاف در حوزه اندیشه نیز برای استقرار عدل و عدالت است.

این استاد سطوح عالی حوزه عنوان کرد: اگر اختلافی موجب ایجاد اتحاد شود در این صورت نمی‌تواند کشور را از پای در بیاورد.

وی ادامه داد: دو گروه که با هم اختلاف دارند توان و قدرت خود را از دست می‌دهند و اگر اختلاف می‌تواند کشور را ساقط کند این امر به دلیل تضعیف قدرت است.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) فرمودند اختلاف تیغی است که ریشه دین را می‌زند، افزود: شکوه و آبروی کشور و دین در اختلافات نیست و موارد اختلافی را می‌توان با مذاکره و اشکال و نقد که این‌ها رحمت الهی هستند رفع ‌کرد و قرآن و عترت معیار و وسیله وحدت امت اسلامی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار