مدیرکل سابق بیمه سلامت استان فارس: رتبه استان فارس در جشنواره‌های ملی ۳۱ بود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال حاضر استان فارس در رتبه چهارم کشور قرار دارد و جزو استان‌های برتر است.
کد خبر: ۶۸۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 22 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: مراسم تودیع و معارفه‌ مدیرکل بیمه سلامت استان فارس ظهر امروز باحضور معاون بیمه سلامت ایران، مسوول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بقیةالله(عج)، رئیس و معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی فارس برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت ایران در این مراسم، از اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو برای حل مشکلات بیمه سلامت خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل منابع صندوق توسعه برای حل مشکلات بیمه سلامت اختصاص یافته است.

شاهرخ رامزی افزود: بر اساس اسناد موجود بدهی بیمه سلامت به بخش دولتی و دانشگاهی تا مردادماه و به بخش خصوصی تا تیرماه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت در بخش دولتی حوزه درمان از ۱۱ ماه به ۳ ماه کاهش یافته است، اظهار کرد: این مدت زمان برای پرداخت بدهی‌ها به بخش خصوصی به ۶ ماه کاهش یافته است.

معاون بیمه سلامت ایران با بیان اینکه میانگین زمان پرداخت بدهی‌های این سیستم بیمه‌ای کاهش یافته است، بیان کرد: پارسال میانگین مدت زمان پرداخت بدهی به بخش خصوصی در حوزه دارویی ۵ تا ۶ ماه بود که امسال یک ماه کاهش یافته است.

رامزی تصریح کرد: ۴۲ میلیون نفر از مردم ایران تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۵ درصد از آن‌ها برابر با ۳۴ میلیون نفررا اقشار نیازمند جامعه شامل روستائیان و محرومان شامل می‌شوند.

مسوولان بسیجی‌وار به مردم خدمت کنند

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بقیةالله(عج) شیراز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه باید فرهنگ بسیج را در جامعه ترویج دهیم، گفت: بسیجی یعنی رهرو امیرالمومنین(ع) بودن که همه چیز خود را وقف اسلام کرد.

حجت‌الاسلام علی‌زاده با بیان اینکه اگر در مسیر غیر خدا قدم برداریم یقیناً ضربه می‌خوریم، ادامه داد: جامعه‌ سالم جامعه‌ای است که در مسیر خدا، انبیا و شهدا قدم بردارد.

وی با بیان اینکه امروز ما جایی قدم می‌گذاریم و به مردم خدمت می‌کنیم که ادامه دهنده راه شهداست، افزود: مدیران باید بسیجی کار کنند و بسیجی‌وار بمانند تا هدف شهدا محقق شود.

رتبه برتر بیمه سلامت فارس

مدیرکل سابق بیمه سلامت استان فارس حجم بدهی موجود این سیستم بیمه‌ای را ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان بدهی از هزار میلیارد تومان در پایان سال گذشته به ۲۵۰ میلیون تومان در حال حاضر کاهش یافته است.
صابر فرخی لاریجانی اظهار داشت: با وجود محدودیت‌ها در منابع و مشکلات اقتصادی کشور از نیمه دوم بهمن ماه پارسال تا فروردین سال جاری بدهی ۵ ماه به بخش خصوصی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه رتبه استان فارس در جشنواره‌های ملی ۳۱ بود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال حاضر استان فارس در رتبه چهارم کشور قرار دارد و جزو استان‌های برتر است.

فرخی لاریجانی با اشاره به اینکه اوایل اردیبهشت امسال با ۵ بیمارستان تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد و بنا بود براساس اعتباراتی که به استان اختصاص می‌یابد بدهی بیمه سلامت به شرکای کاری پرداخت شود، گفت: برای بخش خصوصی نیز پیگیری برای انعقاد قرارداد مشابه انجام شد، اما از اوایل شهریور امسال تعدادی از بیمارستان‌ها از ادامه همکاری سر باز زدند و همین امر بیمه سلامت استان را دچار چالش در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان کرد.

وی با تصریح اینکه آنچه در برخی رسانه‌ها منعکس شد با واقعیت موجود متفاوت است، بیان کرد: ۵ صندوق بیمه در استان فعالیت دارد که دو صندوق آن یعنی صندوق بیمه روستایی و صندوق بیمه همگانی امکان مراجعه به بخش خصوصی را ندارند.

مدیرکل پیشین بیمه سلامت فارس با اشاره به برون‌سپاری خدمات به منظور صدور و تعویض دفترچه بیمه در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به بیمه شدگان، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ دفتر پیشخوان این خدمات را ارائه می‌دهند و پرداخت کارمزد آن‌ها به روز شده است.

فرهاد لطفی مدیرکل جدید بیمه سلامت فارس هم در این مراسم، با اشاره به اینکه عهده دار شدن این پست سنگین، چالش‌های بسیار زیادی را به همراه دارد، گفت: هدف اصلی بنده افزایش رضایتمندی تمامی بیمه شدگان و ارتقاء سلامت آن‌ها است و امیدواریم بتوانیم تغییر وضعیتی در سازمان بوجود آوریم و خدمات مطلوبتری را به شهروندان و بیمه شدگان ارائه دهیم.

در پایان این مراسم فرهاد لطفی به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت استان فارس معرفی شد.

لطفی عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی بودجه و پایش عملکرد این دانشگاه را در کارنامه خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار