کد خبر: ۶۸۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 18 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی از انجام بازنگری در مطالعات حوزه منابع طبیعی کشور خبر داد و گفت: طرح بازنگری قرار است تا سال۹۸ به انجام برسد.
 خلیل آقایی در پایان سفر خود به استان سمنان و در نشستی با حضور مدیران و معاونان منابع طبیعی بابیان اینکه  بازنگری مطالعات در حوزه اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری تا سال ۹۸ به‌طور کامل در سطح کشور به انجام می‌رسد، بیان کرد: این مطالعات صورت می‌گیرد تا از این طریق بتوانیم بخش‌هایی که در مطالعات کمتر دیده شدند و همچنین مقوله‌هایی مانند حفاظت، مراتع، امور فنی، مراتع، مسائل بیولوژیکی و ... را بهبود ببخشیم.
وی بابیان اینکه طرح مطالعات به برنامه‌ریزی بهتر منجر می‌شود، افزود: در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های سطح کشور مانند طرح تنفس جنگل‌ها، از انتقاد استقبال می‌کنیم اما اگر پشت این انتقادات مسائل دیگری نباشد.
استقبال از انتقاد
رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع، گفت: اگر روزی از ما انتقاد نشود به بیراهه رفته‌ایم، پس درنتیجه اعلام می‌داریم که سازمان جنگل‌ها از تمام انتقادات کارشناسی و سازنده استقبال می‌کند.
آقایی بابیان اینکه کارِ کارشناسی یکی از نیازهای اصلی سازمان جنگل‌ها است، تأکید داشت: کسانی که می‌توانند به ما در اجرای مطالعات کمک کنند، در استان‌های سراسر کشور شناسایی و به‌کارگیری شوند.
وی ادامه داد: بازنگری مطالعات نباید مسائل اقتصادی، اجتماعی، علمی، فنی و عرصه منابع طبیعی را دچار مشکل کند و لذا باید از افراط‌ وتفریط‌ ها دوری کرد.
اجرای طرح‌های آبخیزداری
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اصل رسالت‌های سازمان مراتع و منابع طبیعی، حفظ منابع طبیعی بر طبق قانونی است که در اختیارش قرار دارد و به ما اجازه می‌دهد در حفظ، احیا و توسعه انفال اقدام کنیم.
آقایی در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه استان سمنان باید از ظرفیت دشت و کویر به‌خوبی بهره گیرد، بیان کرد: سمنان در زمره استان‌های مطرح طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری است.
وی از اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان سمنان خبر داد و تأکید کرد: این طرح‌ها به تغذیه منابع آبی و جمع‌آوری سیلاب‌ها و روان آب‌ها منجر می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار