استاندار همدان نقش بانک ها را در افزایش امید مردم و پویای کشور ویژه وبیش از هر صنف دیگری دانست
کد خبر: ۶۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 28 July 2015
استاندار همدان نقش بانک ها را در افزایش امید مردم و پویای کشور ویژه وبیش از هر صنف دیگری دانست

به گزارش تابناک همدان؛محمدناصرنیکبخت درسومین نشست هم اندیشی روسای شعب و مدیران سرپرستی بانک مهر اقتصاد استان همدان با یادآوری توفقیات هسته ای کشور گفت: ما نمی گوییم تحریم مانع فعالیت های اقتصادی بود اما بر طرف شدن سایه شوم تحریم ها، فعالیت های اقتصادی کشور وسرمایه گذاری را بیشتر می کند واین موضوع باعث می شود زمینه فعالیت بانک ها بیشتر می شود.

وی افزود: در هرشرایطی نباید نسبت به اقتصاد مقاومتی بی تفاوت باشیم.

استاندار همدان ادامه داد: آسیب این است که اقتصاد مقاومتی را فراموش کنیم و به فکر تولید، توسعه وسرمایه گذاری اثر گذار نباشیم و به واردات دل خوش کنیم ودر نهایت چند سال دیگر بگوییم کاش تحریم ها را بر نمی داشتند.

استاندار اضافه کرد: تولید باید مورد توجه باشد ودر هیچ شرایطی نباید تولید را فراموش کنیم، تولید باید با محوریت صادارات ایجاد و توسعه یابد و هیچ وقت نباید میزان واردات از صادارات بیشتر باشد .

نیکبخت تصریح کرد: تولید با کیفیت با بازاریابی مناسب و حفظ بازار جهانی با صادارات، ممکن و شدنی است.

وی تاکید کرد: بانک ها باید در امر تولید فعال باشند زیرا بانک ها موتور محرک سرمایه گذاری در هر کشوری هستنند البته باید مواردی مانند هزینه تولید پول وسود تسهیلات را در نظر گرفت و به گونه ای عمل شود که تولید به صرفه باشد.

استاندار اظهار داشت: تولید سود چندانی برای تولید کننده ندارد و فعالیت های غیر تولیدی منفعتشان بیشتر است و تولید کنندگان اگر عاشق و راغب نباشند، نمی توانند به کار ادامه دهند.

نیکبخت خاطر نشان کرد : رویه و روحیه ضدتولید نباید در بانک ها وجود داشته باشد زیرا موجودیت بانکها از سرمایه مردم است و باید علاقه مند باشند که در کشور، سرمایه دار وسرمایه گذار بیشتری باشد.

وی بیان داشت: سرمایه مردم در بانک ها می تواند مشکلات مردم را حل کند زیرا این پول به تولید اختصاص می یابد و نتیجه آن رونق اشتغال وحل مشکلات بیکاری است .

نیکبخت افزود: اصراری بر ارایه تسهیلات به طرح هایی که توجیه اقتصادی ندارند و یا متقاضی آن اهلیت ندارد نداریم زیرا این دو موضوع در اعطای تسهیلات مورد تاکید بانکها است.

وی با یادآوری برنامه پیش بینی شده نشست با کارشناسان بانک ها اضافه کرد: از بانکها توقع نداریم قانون را رعایت نکنند اما باید روان سازی کنند و سخت گیری نگیرند تا سرمایه گذار پشیمان نشود زیرا پشیمانی سرمایه گذار یعنی رها شدن اشتغالی که می توانست باشد.

استاندار با تشریح اقدامات انجام شده برای سرمایه گذاری وبازگشت واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان تاکید کرد: بانک های خصوصی در حمایت از تولید مشارکت بیشتری داشته باشند زیرا سپرده های خوبی از سوی مردم نزد این بانکها است.

نیکبخت با اظهار رضایت از عملکرد مدیرعامل بانک مهر اقتصاد استان و تشکر از مدیران شعب این بانک گفت: بانک مهر اقتصاد پشتوانه معنوی خوبی دارد ومی تواند نقش خوبی در اقتصاد استان ایفا کند چرا که مردم به این بانک اعتماد دارند و می تواند این اعتماد متقابل باشد و نام نیک هر بانکی می تواند باعث توسعه جامعه شود.

وی با اظهار خرسندی از همکاری بانک مهر اقتصاد و شرکت شهرک های صنعتی استان افزود: شهرک های صنعتی خانه تولید هستند وحضور مدیر این شهرک ها در این جلسه نشان می دهد، رابطه تنگاتنگی بین دو طرف وجود دارد.

استاندار ابراز امیدواری کرد: بانکهای خصوصی نقش بیشتری در تولید استان ایفا کنند .

مدیر کل شعب بانک مهر اقتصاد استان همدان نیز در این نشست با ارایه گزارشی از عملکرد سال گذشته و چهارماهه نخست سال جاری این بانک در استان گفت : هدف اصلی بانک، ایفای نقش در عرصه اقتصادی و توسعه استان است و در خدمت تولید ، تجار وصنعت گران هستیم.

جعفر جوزانی افزود: رسالت اصلی بانک ارائه خدمت به آحاد مردم است وهر جا فضا برای فعالیت باشد، در حیطه کاری در خدمت مردم هستیم.

بانک مهر اقتصاد دارای 22 شعبه و دو باجه با 265نفر شاغل رسمی وغیر رسمی در استان همدان است و تا کنون چهارهزارو 760 فقره تسهیلات اشتغال زایی در عرصه اقتصاد مقاومتی پرداخت کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار