بعد از یک وقفه نسبتا طولانی در سفر متقاضیان عمره مفرده، صدور روادید زائران ایرانی حج تمتع سال ٩٤ از هفته دوم شوال مطابق با ١٠ مرداد آغاز می‌شود و زائران حج واجب بیت ا... الحرام برای یک ماه بندگی آماده می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 28 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اعلام این خبر و با اشاره به زمان صدور روادید حجاج تمتع گفته است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جمع‌آوری گذرنامه‌های زائران برای صدور روادید از تاریخ ٢٠ تیر آغاز شده است.

سعید اوحدی در ادامه افزود: بر همین اساس و با توجه به اینکه همه ساله سفارت عربستان در تهران و کنسولگری مشهد از هفته دوم شوال صدور روادید را آغاز می‌کند، از این رو صدور روادید زائران ایرانی نیز از تاریخ ١٠ مرداد شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین پرواز حجاج ایرانی، اول شهریور انجام می‌شود، گفت: پروازهای رفت زائران تمتع، ٢٠ روز طول می‌کشد، ضمن اینکه اولین پرواز برگشت ٧ مهر صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: در تمتع سال ٩٤، حدود ٦٤ هزار نفر در قالب زائران و عوامل اجرایی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

اما مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار شهرآرا با اشاره به حجم وسیع فعالیت این استان در حوزه صدور ویزا به واسطه وجود کنسولگری کشور عربستان در شهر مشهد گفت: در همین راستا از ٦٤ هزار متقاضی سفر حج تمتع امسال در کشور، روادید حدود ٥٠درصد از آن‌ها یعنی معادل ٣٢هزار نفر از کنسولگری کشور عربستان در مشهد صادر می‌شود.

مسعود مجردی، سهم زائران خراسان رضوی از حج تمتع امسال را در حدود هشت هزار نفر برشمرد و عنوان کرد: مابقی این تعداد تا تعداد ویزای قابل صدور از مشهد، متقاضیان استان‌های دیگر هستند.

وی همچنین در واکنش به سوالی مبنی بر وضعیت کاری مشترک بین ایران و عربستان بعد از لغو سفرهای عمره مفرده افزود: در حال حاضر بر اساس قراردادهایی که با کشور مقابل داریم، برای حج تمتع برنامه‌ریزی کرده و در این زمینه نیز ارتباط کاری داریم.

وی با اشاره به سفر ١٠ روز پیش رئیس سازمان حج و زیارت کشور به عربستان و رایزنی‌های لازم با مسئولان حج این کشور تصریح کرد: در حال حاضر برای این سفر معنوی هیچ مانعی نداریم و تمامی اقدامات لازم برای پذیرایی از زائران بیت‌ا... الحرام آماده است.

مجردی با بیان اینکه نخستین پرواز حج تمتع امسال زائران استان خراسان رضوی از ١٥ شهریور آغاز می‌شود و تا ٣٠ روز بعد ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: هنوز نوع هواپیماهای موجود برای انتقال زائران مشخص نشده و نمی‌توان گفت چند پرواز کار این انتقال را انجام خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار