رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود :
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود از تلف شدن یک قلاده توله خرس در اثر برخورد با خودروهای عبوری در مسیر جاده مجن خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 11 November 2018
به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان، قربانلو در این باره گفت: مامورین اجرایی محیط زیست شهرستان بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه توسط خودروهای عبوری، در محل حاضر شده و در کنار جاده مجن لاشه یک توله خرس قهوه‌ای را مشاهده کردند.
قربانلو ادامه داد: بررسی از لاشه مذکور جهت تعیین سن دقیق این توله خرس که از ناحیه سر به شدت مصدوم شده بود در حال انجام است.
قربانلو اضافه کرد: کوه‌های شاهوار به علت غنا و تنوع زیستی  یکی از بهترین زیستگاه‌های خرس قهوه‌‌ای در استان سمنان به شمار می‌رود و متاسفانه در چند سال اخیر تلفات خرسها در این منطقه و در مسیر جاده شاهرود مجن و تاش افزایش یافته که عوامل این تلفات تخریب زیستگاه این حیوان توسط ما انسانها بوده از جمله معادنی که در منطقه فعالیت میکنند و همچنین به علت خشکسالی ها و چیدن میوه های جنگلی که غذای این حیوان می باشد، باعث گردیده این حیوانات به خاطر سیر کردن شکم خود و توله های خود و جهت ذخیره چربی برای خواب زمستانی، شب ها از جاده جهت رسیدن به باغات روستاها تردد نمایند که این ترددها موجب چنین تلفاتی میشود.
قربانلو در پایان از همه‌ی همشهریان و رانندگانی که از محل عبور حیات وحش خصوصا رانندگان جاده های شهرستان شاهرود و مسیر شاهرود - مجن - تاش و بسطام به ازادشهر ، تقاضا کرد که با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در شب با مشاهده حیوانات وحشی سرعت خود را کاهش دهند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار