مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی:
به گزارش تابناک سمنان ، مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت اضطراری کاروانسرای الحاک میامی به اتمام رسید.
کد خبر: ۶۷۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 10 November 2018
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، «محمد صادق رضویان»  گفت : در این مرحله، کار مرمت اضطراری این کاروانسرای تاریخی با انجام کاهگل حفاظتی، اصلاح آبراه‌ها و ناودان‌ها انجام شد.
رضویان با اشاره به اینکه به علت ناامن بودن مسیر دسترسی به کاروانسرا در گذشته، فرم کاروانسرا حالت دژ دفاعی و قلعه نظامی داشته، گفت: کاروانسرای الحاک دارای هفت برج مراقبت بوده که هم اکنون سه برج آن باقی مانده است.
وی افزود: در فاصله حدود 25 متری جنوب و غرب این کاروانسرا، آثار برج و باروی قدیمی مشاهده می‌شود که از گل چینه ساخته شده و به کاروانسرا الحاق شده و به نظر می رسد هدف از ساخت این برج، توسعه فضای استحفاظی کاروانسرا بوده است.
رضویان گفت: جاری بودن قنات الحاک و نیز درختان انار و بادام اطراف این کاروانسرا در کنار پوشش گیاهی خاص منطقه تفرجگاه مناسبی را برای گردشگران بخصوص در فصول پاییز و زمستان ایجاد کرده و مجاورت این بنا با منطقه حفاظت شده توران و کویر دوشاخ عباس آباد، بر اهمیت گردشگری آن افزوده است.
کاروانسرای الحاک در 60 کیلومتری شرق میامی قرار دارد و به دلیل تغییر مسیر جاده، امروزه در فاصله دو کیلومتری جنوب محور ارتباطی میامی - سبزوار واقع شده است.
کاروانسرای الحاک در دوره صفوی بنا شده و به شماره 2812 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار