کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اجلاس ۴ جانبه استانبول برای هماهنگی سیاست‌ها در سوریه بود. نقش، اقتدار و جایگاه ایران در مسائل منطقه‌ای به قدری روشن است که کسی نمی‌تواند این جایگاه را به حاشیه براند یا انکار کند.
کد خبر: ۶۷۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 29 October 2018

افقهی در گفت‌وگوبا میزان:سیدهادی افقهی در گفت‌وگو با خبرنگارگروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به اجلاس ۴ جانبه استانبول درباره مسائل سوریه گفت: این اجلاس به تقاضای فرانسه صورت گرفت لذا روسیه، ترکیه و آلمان هم در آن حضور یافتند. هدف اجلاس بررسی راهکار‌های سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: در اجلاس چهارجانبه روز شنبه در استانبول، هماهنگی نقشه راه برای ادلب، رسیدگی به وضعیت آوارگان سوری، بازسازی سوریه و نیز شکلگیری کمیته تنظیم قانون اساسی مطرح شد.

وی اضافه کرد: چهار کشور آلمان، روسیه، فرانسه و ترکیه در این اجلاس بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: تاکید سران حاضر در نشست استانبول بر حل سیاسی بحران سوریه
بیشتر بخوانید:تاکید نخست وزیر عراق بر تامین امنیت کامل مرزهای مشترک با سوریه
بیشتر بخوانید:تقویت نیروهای الحشد الشعبی عراق در مرز سوریه

افقهی درباره علت عدم حضور ایران دراین اجلاس ۴ جانبه نیز اظهار داشت: روس‌ها در این اجلاس بیانگر مواضع ایران و سوریه بودند و این عدم حضور ایران با هماهنگی انجام شد. در این اجلاس آلمان و فرانسه هم دیدگاه‌های آمریکا را مطرح کرده‌اند. به هرحال آمریکا بخشی از خاک سوریه درشرق فرات را اشغال کرده است.

وی عنوان کرد: اجلاس ۴ جانبه استانبول برای هماهنگی سیاست‌ها در سوریه بود. بنا شد نقشه جامع در نشست‌های آتی با حضور ایران تدوین شود. نقش، اقتدار و جایگاه ایران در مسائل منطقه‌ای به قدری روشن است که کسی نمی‌تواند این جایگاه را به حاشیه براند یا انکار کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار