فرماندار قم گفت: مسئولان استان در برخورد شدید و جدی با دفاتر غیرمجاز زیارتی مصمم بوده و با دفاتری که قصد جعل روادید داشته باشند به‌شدت برخورد می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳ 26 October 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سیار در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین ویژه میزبانی از اربعین که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: آمادگی استان برای بازگشت زائران اربعین باید همواره حفظ و مورد توجه قرار باشد.

وی با اشاره به تعاملات شکل‌گرفته برای استقبال از زائران اربعین افزود: مسئولان استان در مبحث خدمات‌رسانی به زائران اربعین که وارد شهر قم می‌شوند همت ویژه‌ای داشته و هرکدام به‌نوبه خود اقداماتی را انجام می‌دهند.

فرماندار قم قانون مداری زائران اربعین را یکی از جلوه‌های مهم اربعین امسال دانست و افزود: ثبت‌نام بیش از 80 هزار زائر در سمانه سماح نشان از قانون‌مداری مردم در زیارت عتبات عالیات است.

سیار تأکید بر برخورد با دفاتر غیرمجاز زیارتی و جعل روادید ابراز کرد: مسئولان استان در برخورد شدید و جدی با دفاتر غیرمجاز زیارتی مصمم بوده و با دفاتری که قصد جعل روادید داشته باشند به‌شدت برخورد می‌کنند، ساماندهی دفاتر زیارتی از اولویت‌های اصلی استان است.

وی عنوان کرد: برخی از دفاتر غیرمجاز زیارتی با افزایش نرخ ارز مشکلات جدی برای زائران ایجاد کرده‌اند، پایش و نظارت بر واحدها و دفاتر غیرمجاز زیارتی و در انزوای کامل قرار دادن آن‌ها از نیازهای اساسی استان در این زمینه است.

فرماندار قم تأکید کرد: در زمینهٔ دارو با واگذاری مسئله به ظرفیت‌های مردمی مشکلات موجود حل‌شده و در این بخش مشکلی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین وجود ندارد، خدمات‌رسانی درمانی و پزشکی در قرارگاه مردمی اربعین قابل‌قبول است.

سیار با تأکید بر حجم کمک‌های صنوف استان برای پذیرایی از زائران اربعین بیان کرد: میزان کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی صنوف استان برای زائران اربعین نمود بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.

وی تصریح کرد: سیاست اسکان در حرم مطهر در سال‌‌جاری به اسکان زائران جاری حرم مطهر به همراه خدمات‌رسانی کامل دنبال شده و سعی شده اصل مسئله اسکان در مصلی قدس و مسجد مقدس جمکران انجام شود.

فرماندار قم ادامه داد: در مسئله اورژانس، آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی مجموعه شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی انجام داده و تاکنون کمبودی پیش نیامده اما باید آمادگی این نهادها برای بازگشت زائران نیز حفظ و تقویت شود.

سیار با تأکید بر اولویت استان برای اسکان زائران اربعین در مسجد مقدس جمکران در سال‌های آینده گفت: فضای مسجد مقدس جمکران به دلیل عدم مشکل پارکینگ و شلوغی‌های سطح شهر برای اسکان زائران اربعین مناسب‌تر از مصلی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: باید از فرصت اسکان پرشور زائران اربعین در قرارگاه مردمی اربعین برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی استفاده کرد چراکه آن چیزی که بیشتر در دل‌وجان زائران اثر می‌گذارد مباحث فرهنگی است.

فرماندار قم تأکید کرد: کمیته آمار باید اطلاع دقیقی از تعداد زائران خارجی داشته باشد، از تعداد اتوبوس‌های زیاد خارجی می‌توان نسبت به بیشتر بودن تعداد زائران خارجی پی برد چراکه بسیاری از زائران خارجی مصلی را برای اسکان انتخاب نکرده و در مکان‌های دیگر اسکان پیدا می‌کنند.

سیار ضرورت آمادگی‌های استانی برای بازگشت زائران اربعین را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: باید برای بازگشت زائران اربعین و به‌ویژه در ایام 28 و 30 صفر آمادگی‌های استانی حفظ و تقویت شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار