کد خبر: ۶۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 27 July 2015

فرماندار شهرستان فردیس بر شناسایی چاه‌های غیرمجاز آب در این شهرستان تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، مهدی مهرور ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان فردیس با اعلام اینکه منابع آبی در این شهرستان در شرایط حساس به سر می‌برد افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مشکلات کمبود آب در این شهرستان برطرف شود.

وی ادامه داد: در این راستا با استفاده درست از منابع آبی می‌توانیم این بحران را پشت سر گذاشته و قطعی آب نیز نداشته باشیم.

فرماندار فردیس خاطرنشان کرد: مصرف بهینه آب توسط مردم و جلوگیری از هدر رفتن آب یکی از راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات آبی است.

مهرور خاطرنشان کرد: برنامه‌های حفاظت از منابع آب شهرستان در سال جاری باید به درستی اجرایی شود تا در آینده با بحران مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: بحران آب در کشور جدی است لذا همکاری مردم و مسئولان و نهادها و ادارات می‌تواند سهم اساسی و ویژه‌ای را در رفع بحران کم‌آبی داشته باشد.

فرماندار فردیس بر نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف کردن آب در بین مردم و خانواده‌ها تأکید کرد و بیان داشت: بستن چاه‌های غیرمجاز و مسدود کردن انشعابات غیرمجاز توسط آبفا یا قطع برق انشعابات غیرمجاز توسط اداره برق، وظیفه ذاتی و کاری شرکت آب منطقه‌ای است.

مهرور افزود: وضعیت آبی شهرستان ویژه است و اطلاع‌رسانی دقیق‌تر به مردم ضرورت دارد و فواید استفاده از کنتورهای هوشمند و همچنین گسترش اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از آب در بخش کشاورزی از قبیل آبیاری تحت فشار تاکید کرد.

فرماندار فردیس عنوان کرد: برداشت بی‌رویه و غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی بدون کنترل میزان برداشت مشکلاتی جبران ناپذیر در از بین رفتن منابع آب زیرزمینی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار